Friday, July 8, 2011

ThOught Of FridaY

Bismillahirrahmanirrahim..


Hee~ saya juga tidak mahu terlepas dari merasai kehangatan Fenomena baru ni =.<  Heee, sesungguhnya, setiap hari adalah hai yang terbaik yang harus dilalui oleh semua-semua sekian makhluk la bumi ni. Sama ada nak atau tak nak kan~ selagi Tuhan bagi kite pinjam cek "LUPDAPLUPDAP" ni, hargailah sebaiknya eyh!

so,disebabkan hari ini hari JUmaat, yang semulia-mulia hari kan, so, nak peghingatla kome sume tentang peristiwa penting yang bakal  berlaku suatu mase hari nanti..x taw la sat lagi ke..petang sat gi ke malam sat gi ke, kalo TUhan dah cakap "OKEH, NOW!" maka, kun fayakun la mende tu akan berlaku ~ semestinya, Hari kiamat ~ hari ASSEMBLY yang terakhir, manusia dan sekalian makhluk di muka bumi ini.



Rasulullah s.a.w telah menjenguk kepada kami semasa kami sedang ingat meningati satu sama lain, lalu Baginda s.a.w bertanya: "Apa yang kamu ingat mengingatkan itu?" Kami menjawab:"Kami mengingati perihal hari kiamat dan saat berlakunya"; Nabi s.a.w bersabda: "Sesungguhnya saat kiamat tidak akan berlaku melainkan setelah kamu melihat sebelumnya sepuluh alamat." Lalu Baginda s.a.w menyebut alamat atau tanda-tanda itu iaitu: Asap, Dajal (orang yang menyembunyi dan mengubah keadaan perkara-perkara yang benar dengan perkataan dustanya atau perbuatan sihirnya) Dabbatul-Ardh, terbit matahari dari pihak masuknya (dari pihak barat), turunnya Nabi Isa anak Mariam, dan Ya'juj wa Ma'juj…"
 
Huzaifah bin Asid al-Ghifari r.a



Dengan mengingati ASSEMBLY ini, membuat kan diri kite akan owes insaf, beringat, x berani nak buat jahat kat owang lain, x berani untuk derhaka kat mak ayah, pendek kate, yang baek-baek belaka me Make Up akhlak kite kan.

So, sesame la kite, sesama manusia ini, saling mengingati ASSEMBLY yang bakal mendekati dari sehari ke sehari setiap minggu, setiap bulan, setiap tahun.
Wallahu'alam

>___<


15 comments:

Alexandriana Alia said...

alhamdulillah, saling mengingatkan itu yg terbaik.

JIJI YU said...

huk aloh..aku nak g awal2 le perhimpunan hari ni

aimie amalina said...

@Alexandriana Alia :

=) saling mengingat ye alia



@JIJI YU :

hahahha..molek la awal2..jgn escape sudey..kiki =p

~~Ticer Wann~~ said...

sentiasalah tingkatkan amalan agar kita tiada masalah di perhimpunan itu nanti :)

Sunah Sakura said...

alhamdulillah... peringatan yang baik.. tanda2 untuk berlakunya perhimpunan itu pun dah banyak di sekeliling kita...

aimie amalina said...

@~~Ticer Wann~~ :

tu la kak, insyaAllah, bersame2 la kite kan =)



@ Sunah Sakura :

betol~ dh byk sgt, semakin hari semakin byk, moge sempat menambh amalan dgn byknye =)

niena shopping2u said...

smoga ini mnjadi amalan kte selalu :D

aimie amalina said...

@niena shopping2u :

hee~ insyaAllah kak =)

cleverspider55 a.k.a alam1cinta said...

ya perhimpunan suci bakal berlangsung bila2 masa je..ingat2 lah..
Tapi tak salah baca ni pulak:
Tutorial Seks|Gaya 69 Paling Nikmat

aimie amalina said...

@cleverspider55 a.k.a alam1cinta :

ingat la yep2 =)

missH strAw-BerrY said...

missh de tag sato contest special tuk tuan belog...visit yea..besshh tau,hihi

http://missgula-gula.blogspot.com/2011/07/mega-giveaway-by-yana-dan-cik-putih.html

CikMiMiey said...

Alhamdulillah .. peringatan yang baik buat diri dan semua ..
sama sama kita muhasabah ^_^

aimie amalina said...

@CikMiMiey :

alhamdulillah =) insyaAllah cik mimiey =)

Kaca Lensa said...

insyaAllah.. akan sentiasa muhasabah diri =)

aimie amalina said...

@ kaca lensa:

moh same2 kite =)