Sunday, July 17, 2011

cengeng ke?

Bismillahirrahmanirrahim..

heee~ x sabo2 dah den nak menyetat citoo..heee..x delah x sabo pon..sebab x taw nak cite mane satu kan..heee..x pelah...cek mimi nak stat cite mase kat destinasi yang pertama sebelom selamat sampai ke johor bharu 4 hari yang lepas. ~


venue: KKIA, Kota kinabalu international epot terminal 2


245pm, 13 Julai 2011:

"ha..kat mane dah tu..dah masuk ke dalam ke.." tanya apak
"belom la apak..baru pukoi bape ni..nanti dalam kol 3 ina masuk la..kapal pun x sampai lagi.."
"#%^&MKAKA((&^^&**>>..." tanya apak..(x dengar sebab bising kat epot..)
"ha2..iyee....okeh apak.byee.." (iyekan jek walau x dengar..)


310pm, 13 Julai 2011:

"ha..elok2 la jage barang, ic kamu, tiket kamu, laptop kamu..pasport kamu ye.." kata mama
"ha..iyeeee...baek mama..ina masuk dulu eh.."
okeh..masuk la saya ke balai berlepas pas salam dengan mak dan adik..


315pm, 13 Julai 2011:

"elo..la...kan apak soh tunggu tadi..nape masuk dulu..." kata apak..
"elo...la...apak soh tunggu ke...ina x dengar apak cakap..."
"...x pe2..elok2 la ye..dah sampai JB nanti bagi taw apak k.." kata apak..
"ha...okeh..."


dok x lame..

.huuu...berkace-kace mate..waaa..nape tetibe rase sedih nih..huuu...sedih! sangat..
T__________________________T
huuu...ase serba salah sangat..Napelah bole wat donno jek mase apak kol tadi..nape x tanye "ha? x dengar la apak..ape apak cakap ni..." nape iyekan jek.. huuu..walau nak pegi semenanjung 4 hari jek..tap ase sedih sangat sebab x dapat jumpe apak tadi. Selalu x dela macam ni..dah biase..kekadang nak balik U pon, mak jek yang anta kat epot, ayah bz, so, x sempat la anta.. x dela sampai sungguh2 nak nanes cam ni..dah teruk beno dah..(pakai celak..peh..cam panda dah mate...hohohoho). Emm..ase lain sangat hari tu..


"mama..." (kol mak..)
---senyap-----
"la...kamu nanes nape..toksah dok nanes la..x de ape aih..apak beli barang kat kawan die kat epot nih.."
"yela..apak ade cakap apak soh ina tunggu sebelom ina masuk tadi..tapi ina x dengar..."(huuu..sambil sore2 serak ala ella gitu..heeee)
"la...x de apelah..apak paham..bukan die janji nak anta kamu pun, dah kebetulan die x bizi dan nak beli barang nih..tu ye dapat datang nih..dah..toksah nanes..x elok.kang jadi ape2 plak nak jalan2 jauh ni...x baek..tok sah dok nanes dah.."
"hmmmmmm..iyeee"


bungkam..sepi..sayu..sedih..x tawu kenapa hati begitu lembik mase tu..padahal sebelom ni mengharungi lebih dasat daripada tu..emm..x de jawapan kenapa nanes hari tu..
*sambung nanes dalam flight curik2..heeee*



huuuu~ cengeng ke? huu..mesti kome nak cakap cengeng kan..hahahha..x pe..Sy terima dengan sebOOlat hati..hee~ x taw la...

moral:
LEN KALI, KALO X DENGAR APE OWANG CAKAP MASE KOL KE APE, TANYELA BALIK, BIALA OWANG KATE KO NI PEKAK KE TULI KE APE, SEBAB KITE X TAWU KEKADANG APA YANG KITE X DENGAR TU MUNGKIN PEKARA YANG BERMAKNA BUAT KITE ATAW DIRI DIE..

sepangjang perjalanan dalam flight tu, x henti2 saya doa, semoga saya selamat pergi dan pulang, supaya dapat jumpe apak, mama, adik lagi..nak minta maaaf..
ase sedih sangat sebab wat cam tu kat apak~ aduhai..
T___T
tengok, heee...mase dok taip ni pon nak nanes lag ase..Tiap kali ingat ase nak nanes..huuu...
jangan contohi sikap ini taw kome!
huuuu...


air mata mang kawan karib saya..heee..




10 comments:

fa said...

sabar au.. jgn nangis2.. fa un jenis mudah menangis juga.. xpe.. jadikn ni pengajaran bersama an.. :)

aimie amalina said...

@fa:
heee..tanx dea..tula...x dpt nahan diri kalo asal nanes..heee..tula..len kali kene ingat!

missH strAw-BerrY said...

=)

GaRy™ said...

kalau gary pun, gary sedey jugak la... tapi apa boleh buat, dah lepas... lain kali jangan ulang la yer tak?.. =)

aimie amalina said...

@ missH strAw-BerrY:

heee..malu saye..



@GaRy™:
huuu..tulah gary..nak wat cam ne kan..huuu...betol! ingat supaya x ulang lagi =)

Bidadari Syurga said...

kenapa saya rasa inilah yang paling jauh berpisah dari mak n apak awak ya? 4 hari aja ok... takmoh nanes okey?

aimie amalina said...

@Bidadari Syurga:

heee..tula pasalnye..sebelom2 ni berbulan2 dok jauh..setauh sekali jek jumpe mak ayah x jadi lagu ni pon..adoi..pelik2..hee..ye..x nanes dah..hee =)

FasiHaH SupiaN said...

pernah rasa macam ni...memang sgt sedih.....

Cikya said...

Biasa lar tu, kadang rasa bersalah sebab dia ayah kita kan..
lagi kita takut kalau tak jumpa lagi..
apa yang dia buat pom jarang, so rasa macam tak menghargai...
senyum deh.. :)

aimie amalina said...

@FasiHaH SupiaN:
kan..huhuhu...x terkire sedihnye..huuuu



@Cikya:
ha...tula pasalnye..mcm2 kite pk cikya...huhuhu...
sekrg dh senyum!+.+