Monday, July 11, 2011

hulu wei hulu

Bismillahirrahmanirm..




"..x yah la nak jadi jakun wei..tawulah dok hulu.."




Erk~ saya cam x paham dialog kat atas..xpela, mulut kome, bukan mulut saye~ macam tula, dialog2 hebat yang selalu saya dengar di Fb, di mana-manalah, yang disuarakan dari segelintir owang2 leni, ~ aishhh, masalah besaq gamaknye kalo dari hulu kan.. huhu


Sememangnye, rata-rata masyarakat sekitar kampung saya di Gerik, di Hulu Perak ni,masih di kire pedalaman, tapi alhamdulillah, semakin hari semakin banyak pembangunan, tapi bersesuaian la dengan keperluan masyarakat kampung. Kire oklah, dulu mase outing waktu sekolah kat kampung, pegi pasaraya A-Wang jek, hehe,paling seronok pon beli bege goreng kat paso malam, tapi sekarang ni dah maju sikit, dah ade KFC, dah ade D STORE. Tu pon, jumlah perkadaran orang yang mengunjungi x delah bekoyan-koyan cam owang pegi paso malam kan. SEbab tu gamaknye, TESCO ke JJ ke, x dibuka disini, alamaknya, matilah peruncit-peruncit kat sini..Cian kat peruncit pulak. Mungkin la line TENET x macam di bando, kekadang tu ase cam nak makan je BB ni, tapi, sebelom ayah cakap "lebih baek ade dari x de langsung kan ina..sabarla..kamu x penah nak saba.."hoho..bek saya tenangkan diri saya dengan berseoooonok dengan mende lain~heee..

Walau macam mana pun, walau Gerik adalah anak-anak Hulu Peghok, saya tidak segan menyatakan tu kampung sy, walau hakikatnye, asal kami bukan la dari situ, cume di situ la last tinggalan tanah tok nenek dulu mase merantau, Gerik masih kawasan yang permai yang makin giat di komersial kan cm HUtan Belom, antara yang tertua di Malaysia.. X de neneoneno, x de dungdangdungdang cam keadaan di Bando ni..heheh..


kalo x de nye Hulu, x de la Hilir kan~


bergerak air pon dari hulu ke hilir~


biarlah ape orang nak cakap pon, saya x penah serik untuk balik ke Gerik, Hulu De Perakian ~ heee..
masih ade bunge raflesia~ tempat lain ade ke?
kikiki


deviantart.com






>___<




2 comments:

fiq. said...

hehe, owh, org gerik ek, gerik memang tak ramaikan, dulu selalu singgah gerik, saya ni dudk bando taiping, boleh la membangunnye, tapi tak hadap pon ina, tak rasa mcm bangga pon, wayang pon tak pernah masuk, bukan tak reti, tak rasa mcm nak masuk, xminat.

aimie amalina said...

@fiq:

laa..owg tepen ke..kikiki..tepen my very lovely hometown..waa..g mne pon dok ingt tepen gak..suke sgt tepen..heee..dok gerik pon sebb opah kat sane kan..tapi sopin sume kat tepen..hehee...