Monday, July 11, 2011

ayah..nak KFC jugak..

BIsmillahirrahmanirrahim..

tengah-tengah dok menikmati lunch yang enak bangat tadi, teringat peristiwa ni,

"ayah..nak makan KFC..
"aah..ayah...kita x pernah makan macam dorang makan tu ayah.."
"ayah...boleh laaa..bole la..nak KFC.."(sambil tarik2 baju ayah die)
"x pela ye, len kali kite makan ye..tadi kan dah beli ayam kat pasar malam tadi..same jek..." (ayah memujuk)
"alaa....ayah ni...kita x penah pon makan sini..nape x bole..orang lain bole.."
"iyee..nanti kita makan ye.."

aduhai~ bile saya dengar perbualan singkat ni , mase melimpasi deme kuar dari KFC, ase cam sebaknye, aku sedap2 makan macam ni..owang lain, .nak masuk KFC pon x penah..pe tah lagi nak makan, jao sekali~

 Walau susah pon kite sekarang ni..ingatla, ade owang buta sebab nanis sepanjang hidup, nak ke jadi cam tu..x nakkan..
walau kecewa mana kite, ingat, ade owang frust sampai nak kene laanggor dek sapi, nak ke jadi cam tu gak? takkan..
walau cam mane kite marah, ade owang sampai masuk lokap sebab bebunuh?nak ke cam tu..x nakkan..

So, be Grateful walau dimana kedudukan kite..
atas
bawah
kiri
kanan

sumenye membawa kite mengembara ,menikmati, menghargai , membelek, meneropong,
tiap-tiap episod pentas dunia ni!

all the best~ deviantart.com




say Thank You EVeryday,
you will fly everywhere !

>___<






12 comments:

Cik Arda :D said...

haha,,

aahla ! hahahahaha

bila dah jadik habit, memang kita takkan sedo..hihi

diya said...

tibatiba ngidam kfc bile bace entri ni. dhla puaseeeeee ni.

grrrrrrrrrrrrrr lapar lapar.

aimie amalina said...

@ Cik Arda :D :

heee..tulah...kekadg kan terlepas pndg =p




@diya:
aiyaaak..heee..cabo ye diya...ptg nnti buka eh..g beli kipsi..ajak ayah.,.heee =p

Niena Pengembara Ilahi said...

a'ah la.. org lain xpenah merasa kfc.. igt blk zaman akak kecik2 dlu..xpnah masuk kfc, form3 bru msuk sndiri tu pn tatau nk order camne.. yer la, dlu susah.. msa kecik slalu mintak ngan mak mcm2.. isk, sedih nye rasa..

aimie amalina said...

@niena:

hee..tula kak..dulu nk merase pon ssh...aiyaakk~ minta memacm eh..x pe..nnti blanje mak plak..hee =)

Niena Pengembara Ilahi said...

hehe ye ke.? tu la, akak slalu jer kna ngan kakak dlu ..dia mmg suka usik akak, mntang2 la kt eni lurus ..uhuk!

~~Ticer Wann~~ said...

sekarang ni dah tak mau mkn KFC dah.. ngeri...

biar di mana pun kita sentiasalah sedar bahawa ada yang lebih berkuasa...

LuN@_aiDi said...

ala teringin lak makan KFC!!huhuhu.. kat cni kureeeng halal^^

kiWi ohh Kiwi!!!

Подтверждаю said...

as salam..
ya. betul tu aimie. setiap yang berlaku, itu la membentuk pengalaman yang mematngkan diri kita jika kita mengambil ikhtibar akannya

;)

pakcik masa kecik2, bila tengok kfc, tak terasa nak masuk makan pun, pada pakcik, makanan emak, paling sedap untuk dimakan

;)


pakcik nak bagitau ni melalui entri pakcik~
aimie perlu tahu,


Ringankan Blog Dengan JQuerry script Lebih Baik Dari Buang Widget~


by : http://fadzli-rt.blogspot.com

aimie amalina said...

@ ~~Ticer Wann~~ :
ngeri?ayoo..nape kak?

betol..syukulah kan dgn ape yg ade =)




Подтверждаю :

wassalam~ betol mak..goreng telor pon sedap kan pakcik =)




@ LuN@_aiDi:
heee~ cpat balik msia kak =)

shafiqabdshukor said...

btol2...
kena la hargai dan bersyukur ape yang tuhan bg..

aimie amalina said...

@ shafiqabdshukor:

betol2 tu ketua KLM..heee =)