Sunday, July 3, 2011

lessOn 14

Bismillahirrahmanirrahim..





waktu kabus masih menyentuh pipi,
Dengan kalimah agung, si polan binti si polen memulakan travelling dengan niat yang jitu..
insyaAllah..
sekejap sahaja,untuk sampai ke stesen seterusnya..mungkin la..tengokla canne kan..


waktu matahari tegak 90 darjah di kepala, bermula meneruskan lagi perjalanan yang tak terkatalah,
sentiasa dinantikan, sebab masih belom nampak stesen yang ke dua ni..
insyaAllah, tidak pernah sedikit lelah..


waktu sore, indonesia bilang datang menyapa "hye!"
si polan bin si polen tidak membuang masa nya ke dalam tong sampah begitu sahaja..
berniat dengan gigih untuk meneruskan perjalanan yang jao lagi tu..
bila nak sampai ni..
mudah-mudahan, sampai la sat lagi tu
"yakin-yakin" kata hati si polan..


waktu burung-burung mula membuat perbarisan terhormat di kabel-kabel jalan raya,
si polan ni pun bangun dari restnya, untuk bergerak dengan pantas, sebelom lewat malam tiba..
aduhai..bila nak sampai ni..
insyaAllah,
" kuat lagi kaki ni, Tuhan kan ada, mesti tolong saya punya .." kata hati si polan..


kelam je suasana, kedai agak-agak, separuh sudah tutup,
si polan meneruskan perjalanan nya..
tidak seberapa lama..sampai la dia ke destinasi yang dituju..
Alhamdulillah.. smpai juga..
moga setiap perhentian tadi membawa berkat..
insyaAllah..


Namun, keesokan harinya..si polan bangun lagi..dan meneruskan perjalanan nya..seperti yang semalam..
mungkin senang..
mungkin tidak..
hanya Dia yang mengetahui nasib dan takdir si polan ini..

wallahu'alam...






*hiii..dapat tangkap x cita kat atas pasal ape?..kikiki*


4 comments:

sergeant keroro said...

tak paham, huhu T.T

aimie amalina said...

kiki..x paham ke.. @__@ okeh..boleh cuba lagi..hehehe..=p

niena shopping2u said...

hnya Allah yg tahu nasib kte,sbb dia yg mengatur segalanya :D

aimie amalina said...

@niena : ;) betol, sesungguhnya hanya Dia Maha Mengetahui =)