Monday, August 22, 2011

Beringat-ringaT

Bismillahirrahmanirrahim..




Di suatu petang, lalallaa, kete telah di paking dengan baik sebelah pejabat :



dok tak lame, lepas suatu ketika , nak balik rumah, yela time rehat kan. Nak balik rumah la.. Tetibe :



nahhhhh..pannng puunng paangggg poooop pooop...aiyakkkk! homaigod....bukan nye tetibe nak men mercun...Tuh, cermin tingkap kete pecah! hoooooo....adoiiii...huk3.. Sebab ape? sebab mesin rumput nye. batu-batu terloncat tooooooiiiiinkkkk!-------> kene tingkap ------> pecaah! pehhhhh, sentap jek tengok...

Ups, bukan saya punye kete tapi makcik saya punye, die kol tadi, sembang dengan mak.Memula orang tu tamo ngaku die yang terbuat. Huu, pas tengok CCTV, nah, memang benar itulah berlaku! Huu, mujurlah pihak pengurusan mahu ganti balik kan.. Alhamdulillah..

Nak raya- raya ni lah jadi memacam an. Kekadang bende yang kita tak duga akan berlaku. Kekadang bende yang terlalu dirisaukan tak berlaku pon, tapi bende lain yang berlaku. Papepun, kene beringat., Jangan dok hepi-hepi sangat kan, takot nanti nangis tak henti-henti pulak .Tu mungkin sedikit peringatan supaya kita hati-hati kan. MOga kita di lindungi dari pekare-pekare yang tidak diingini.. Aminnnn =]


17 comments:

Iffah Afeefah said...

terok2

sian lak

bpe jela kene baya

Freaky said...

pergh cermin pecah.. nasib baik ada cctv

shaliza khairi said...

nak raya2 ni boleh pulak cermin keta pecah ye. sadis je tuan punye keta tengok. hehe

maszull said...

salam aimie...cian nyer nasib baik die org nak gantikn kalau x susah juga lagi2 time nak raya ni byk pakai duit kn...:)

IMANSHAH said...

penah kena dulu, retak cermin tepi..

Ezad Skytech said...

nasib baik la pihak pengurusan tu nak ganti balik kan..

sergeant keroro said...

NASIB BAIK GANTI BALIK :p

fiq. said...

eh2 mie,,,cerita awak ni mcm cerita dalam cerita final fantacy! serious la, sama....

aimie amalina said...

@ Iffah Afeefah:
tu ah..
mang teruk
x tawulah..beratus gak..huhu




@ Freaky:
tulah..cctv penyelamat



@ shaliza khairi:
tawu x pe
nganga je..huhu



@ maszull:
wassalam mama
tula pasal..nasib nk beganti ha..huhu


@ IMANSHAH:
ha..tersame kan..hehehe




@ Ezad Skytech:
tula ezah
nasib nak ganti



@ sergeant keroro:
tula boboi
nasib la kan =]



@ fiq.:
wat?
hehehe
kami sedondon la ni..hehehe

pengemisCinta said...

nasib baik ada cctv;)

aimie amalina said...

@ pengemisCinta:
tulah
alhamdulillah =]

AzatLazat said...

fuyooo
lain kali nak bubuh cctv la kat kete
:p

NA said...

Apepun kena sabar jerla. Nasib baik dapat ganti rugi.
Boleh tukar letak cermin gelap. Hehe bergaya untuk raya.

-wina1979-

aimie amalina said...

@ AzatLazat :
ha
bubuh la pakcik!hehehe




@ NA:
hehhe
macam pake spek itam plak..hihihi

SoLy SoLicious said...

perggh..mujur ade cctv..kalo x, smpai ke sudah xmngaku tu

Bidadari Syurga said...

haish... bagus cctv tu... ada gunanya time diperlukan.... mujur adik takda dalam kereta. dah repair ke tu? masuk workshoplah gamaknya....

aimie amalina said...

@ SoLy SoLicious:
itulah pasalnye
adoii...naya je nnti



@ Bidadari Syurga:
tulah
mujur ade cctv tu ha..
hayooo...
dah siap kak..hehehe =]