Tuesday, August 23, 2011

mari mengeJar peLanGi

Bismillahirrahmanirrahim..





weeeehuuuuuu!
jom keJar itu pelanGi...weeee.. Tapi mak kata kalo tunjuk pelangi nanti jari kudung? Ye ke? Huuu..dari kecik tunjuk, tak kudung pon. Mak tipuuuuu! weeee, Jom kejar pelangi.. DAri mana sampai mana pelangi ni.. Luas bebeno.. Dah tak tekejo asenya.. heeee.. Nak pelangi.. Nak pelangi gak! nak gak!

Ai, budak ni, cepuk kang, nak, nak.. Hehehe.. Sedutan dialog di waktu kecik. Kekadang sampai la dok cari pelangi tu. heee. CAntik kan? 7 warna saling berpadu menjadi satu jambatan meriangkan hati semua orang yang melihat. Paling tidak pun, ada la mata yang mengamati nye dalam 10 minit.

Semua orang berhak untuk ada pelangi. Semua orang berhak unutk gembira. Tiada mana-mana pujangga yang mengatakan pelangi hanya untuk orang cerdik, pelangi hanya untuk orang kaya. Tidak kan? So, pelangi as known as bahagia itu luas di merata dunia ini. Kalo tak di depan mata, di belakang mata. Kalo tidak di kiri, mungkin di kanan. So, di mana-mana ada pelangi as known as bahagia itu..

Jangan tumPu pelangi itu hanya pada 1 orang saja. Buka mata luaaaaaassss, kalo paka spek, cuci-cuci kanta mata tu sikit, buka penglihatan seluas yang mungkin. Kalo sudah tiada yang membawa kemanisan dalam hidup ini daripada sumber 1, jangan la di tangisi, carilah, carilah di mana-mana selagi masih bertunjangkan kasih sayang-Nya.



Allahumma, aku berlindung padaMu dari rasa sedih dan gelisah, dan aku berlndung padamu dari sikap pengecut dan bakhil, dan aku berlindung padaMu dari cengkaman hutang dan penindasan orang.


Di kala hati sunyi, hati mahu mencari pelangi singgah menemani diri, nih, ayat ni, boleh di ulang-ulang bace. InsyaAllah, pasti perkabaran gembira meniti di senyuman kome! 

Selamat mencube! =.<



9 comments:

[sutera kasih] said...

pelangi itu warna warni ^_^


smakk yg mengenalkan akak erti mathurat :')

aimie amalina said...

@ [sutera kasih] :
wee=]
samalah kita kak!

sleeping_maniac90 said...

dlu pna dgr psl tnjuk kt plngi jari jd kudung hahaha..
kne tipu2 bulat2 je time kcik dulu..

Niena Pengembara Ilahi said...

cntik kan pelangi.. ehemm.. dh ada pelangi hati lum? hehe

tia @ Ini Kisah Tia said...

mengejar pelangi :)

fieha said...

sy suka pelangi jgk :)

NA said...

Mendalam maksud tu. Haah dulu masa kecik-kecik memang ada orang cakap jangan tunjuk pelangi.

Pelangi muncul setelah hujan dan matahari terbit. Begitulah selepas duka insyaAllah kegembiraan akan muncul selepas itu. Cuma tahan/tabah hati untuk harungi kedukaan :)

-wina1979-

Iffah Afeefah said...

opah boboi kak long ngn sume kawan blogger adelah sbahagian pelangi idup kak ngah

mekasih opahhhh

aimie amalina said...

@ sleeping_maniac90 :
kikiki
tu la kan..same jek kene tipu..hihihi




@ Niena Pengembara Ilahi:
ehem3..
akak tu..dah ade pelangi ke belom..
hehehe



@ tia @ Ini Kisah Tia :
wee
jom kejo! =]




@ fieha:
suke jugak! =.<





@ NA:
weee
betol tu kak!
hehehe..insyaAllah
tuhan itu selalu dgn kite =]




@ Iffah Afeefah:
weeee
opah pon cam tuuu
maceh juga kak ngah! =]