Tuesday, August 16, 2011

seNang di jaDikan suSah

Bismillahirrahmanirrahim..





please by ~ dalexus



terlalu memikirkan yang jauh sehingga sesak lemas
terlalu mendesak lalu muntah
selalu macam itu kan?
rasa berat seakan dihempap garuda
walhal
sekali terdetik di hati untuk dekat dengan Dia
berjuta kali Dia hadiahkan kita titian mengiringi detik itu..


Selalu macam tu kan? Aii...x kata orang lain aih, tanya diri sendiri ni ha. Ase cam kekadang lemah jek nak buat baik, cam eeeee, cam payah jek, malas nya nak pegi terawih bile perot dah macam bola pantai yang demok tu, hihihi.. Tapi ce acu try cube test dulu.. Belom pape dah beri perspektif yang negatip2 sokmo aih..mimi2..jangan hekot ye!

Bile tengok video INi kisah Wardina safiyyah tu, terasa kerdil nye la diri ni di sisi Dia. Ase cam takjub gile. Dah la sedia cenonet, lagi cenonet ase. Sebab Tuhan itu Maha mengetahui, sebab itu AWAS bile berniat yang bukan-bukan ye! orang x tawu tapi TUhan boleh buat supaya orang tahu niat yang bukan-bukan itu.. Huuu..So, jangan ase2 nak ponteng pose! NI misalannye la..

Niat itu langkah 1
proses itu langkah 2
redha Ilahi itu infiniti
andai LillahiTa'ala..



2 comments:

fiq. said...

dulu tyme kecik2, pesanan kakak saya, kalau kita niat baik, terus dapat pahala, tapi kalau dian jahat, tak dapat dosa.

dan, jgn jadikan sesuatu tu susah semata2 sebab nafsu,,nanti nyesal..

Iffah Afeefah said...

ermmm kak ngah slalu cmtu

tu asik skit pale je