Friday, August 26, 2011

lessOn 61 = 26 RamadHan

Bismillahirrahmanirrahim..


Weee
sehari setengah tidak menjengah ke belog
ini..huk3.. T____T
Alhamdulillah, demam usai,
kesakitan si Gigi ni jek, nak membeso lagi sehingga cek gusi menjadikan pipi Ku seperti PooH
aiyaaaakkk!
saho pon banyak jamu mat dari jamu mulut..huuuu T__T
TaPI
waaa..rindu kome!
rindu belog ini!

huuu, dah lame tak bagi lessOn kan, syom tengok lessOn rini hokeh :



senang je kan nak beroleh darjat dari Tuhan? Cume kite je kekadang aseeee liiiiiaaaaat beno lah nak buat mende-mende baek gini kan?
1) Ambil wudhuk dikala kesusahan? mudah kan? emm3 =]
2) Banyak berjalan ke masjid.. Ha.. ni pon mudah jugak. BUkan suh nak lumbe lari ke buat marathon ke ape kan. Cume berjalan menuju ke masjid je kan.. emm3 =]
3)Menanti waktu solat. Ha, dah sampai masjid, dengar azan. Solat. Ha.. Pon senang jugak kan? emmm3  =]

3 perkara ni mudah diperkatakan. Cume bape ramai yang mengimarahkan amalan ini kan? Emm, peringatan untuk diri sendiri yang mang banyak penyakit M ni.. ish2.. Jangan ikot na. MOhe le kite wat sesame kan. Sikit-sikit, lelame jadi everest kan? Kalo bukan sekarang, bila lagi kan?

Wallahua'lam..

8 comments:

NA said...

Wah maklumat baru pasal kalau kita susah atau sakit, ambil wuduk.

Mimito, Kak Wina rindu. Rasa macam kesunyian dalam blog semalam. Sampai kena jenguk nak pastikan betul ke takde pos baru. Hehe. Selamat kembali.

-wina1979-

aimie amalina said...

@ NA:
wee..maklumat utk sume =]

wee...rindu akak juga!
kiki..lawok la akak ni
heee..'ii be backkkk
hehe
cam kump 2pm nyanyi tu..hihihihi

fiq. said...

islam ni memang mudah je mie,cuma kite ni je lah,,beghat bebeno nak buat,,biase lah diri penuh ngn amalan syaitoonn..huhuu

aimie amalina said...

@ fiq.:
betol tu fiq
ish2..kene buang jaoh2 =]

AzatLazat said...

baiklah ustazah aimie :)

aimie amalina said...

@ AzatLazat:
=]]

Lia-De-Pinky-Leo said...

perkara mudah yang kadangkala sangat berat utk dilaksankan.. tulah dia.,.. huuhu.. insaf..

aimie amalina said...

@Lia-De-Pinky-Leo :
huuuu
betol!..