Monday, August 22, 2011

keraNa Bakung

Bismillahirrahmanirrahim..



weee
pepagi nih, pepagi ke?
ah..gasaklah..dah di kejutkan dengan inih!


hahahha..
sebab datang dari entri ini:



pas tu ,sekali lagi, baru tawu, bunge yang ku puja-puja boleh di makan
ha..
okeh sume, sile get ready, jangan makan
telan air liur banyak kali tak pe..hahahaha


okeh, ni Lily goreng belacan


okeh, ni Lily celup tepung boleh cicah sos jugak!




waaaa, Baru ku tahu ya... Baru ku tahu nama lain bunga lily adalah bunga bakung. Kene tukar name belog jadi Kerana BAkung pulak ke? hihihi..Okeh, kene berpikir panjang dulu..

Dan baru ku tahu juga boleh di makan. NI anak Lily ye, bukan pi masak  BUnge lily seketoi-seketoi. Kang ade kua muke depan METRO esok pulak. Huuu..Tapi payah nak dapat. Menurut kak niena, banyak kat cameron highland. Okeh., sape orang cameron sini? sile sediakan saya baby-baby lily ini Ye..heee

Sekali pandang macam asparagus pon ade.. Huuuu.. Dah la bunge peveret. Kang jadi makanan peveret mengalahkan Laksa pulak. Heeeee... Adoii.. OKeh.. NAK cite pasal ni je..
Heee.. nampak beno banyak lagi Ilmu yang belom ku garab di dunia ni kan. Huuu...

SO, pe lagi, belajar ahh!heee =.<


p/s: tanx kak niena, atas ilmu ini!heeeee..

10 comments:

GaRy™ said...

oh~.. dugaannya baca entri ni~.. sob3..

aimie amalina said...

@ GaRy™ :
heheh
maapkan daku gary =p

Iffah Afeefah said...

ermm br tau ley makan

nyummi

aimi adilah said...

bunge pon blh mkn ek... :)

aimie amalina said...

@ Iffah Afeefah:
huhu..
samelaaa opah ni br tawu



@ aimi adilah:
aah aimi =]

[sutera kasih] said...

aimie, nk cubit aimi sbb display gmbr mknnn haha :P

kerana bakung hihi

sergeant keroro said...

baru tahu, huhu T___T

aimie amalina said...

@ [sutera kasih]:
kikiki
okeh..dh bole cubit
dh buke pose =]




@ sergeant keroro:
weeee...
skrg dh tawu kan =]

NA said...

Menambah pengetahuan baca pos ni. Masa Kak Wina sekolah darjah 1 pernah dengar pasal bunga bakung tapi tak tahu rupanya bakung tu lili.

Boleh makan yer anak lili tu :) Haah rupa macam asparagus. Agaknya rasa pun sama gak kut?

-wina1979-

aimie amalina said...

@NA :
hehehe
tu ah..mimi br tawu kak
hehehehe =]