Friday, August 19, 2011

penanTian

BIsmillahirrahmanirrahim..




be patient by ~ hro


aduh,tertusuk hati ku
putus cinta kah?
tidak..sama sekali tidak..
di balut lagi hati ini
lengkap dengan antiseptik..
sakitkah?
tidak..bukan sakit..tetapi
kekadang lelah menghampiri diri..
penat kah?
tidak..aku tidak mahu penat ini..
sekali pun penat menggunung di jiwa
ku teruskan juga..
bukankah penantian suatu penyiksaan?
penyiksaan hanya datang jika tunggu sia-sia..
bukankah apa yang kau buat ini sia-sia..
menunggu sesuatu yang belum tiada destinasinya?
tidak!
aku yakin dengan-Nya..
.. Dan sesungguhnya Kami memberi kepada orang- orang yang bersabar.. (An-Nahl:96)

dengar sudah bukan?
usah di tanya lagi..
aku masih disini
masih tegar untuk menerima sesuatu dari-Nya..
menerima sesuatu yang mungkin tiada ku duga dari mana puncanya..
biarlah..
aku tetap yakin dengan-Nya!



11 comments:

Gen2Merah said...

saya setuju.. penantian dan harapan yang dtg daripada hati yang ikhlas, insya Allah akan ada ganjaran daripada Nya kelak.. jika bukan d dunia, di akhirat lah hasilnya..

NadiRah said...

terer ar berpuitis..cm ps..huhu

AzatLazat said...

penantian tak sabor nak berbuka leteww
kekeke
:P

Ainul Hayat said...

tengan menanti-nanti gak ni:)

fiq. said...

aimie, len mcm ni,,hekhek,,, tunggu sape?insyaAllah, penantian diakhri dengan kegembiraan kalau yakin dan redha =]

mr.ninja ^___^ said...

jgn thn2..berak je..kahkah

Sunah Sakura said...

"Barang siapa yang bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan ke luar. Dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barang siapa yang bertawakal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan) nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehendaki) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."

GaRy™ said...

penantian yang tak kan berhenti.. selagi mkita terus berpegang kuat pada agama Allah, kita akan sentiasa sabar... insyaallah...

maszull said...

salam aimie...sabar itu separuh dr iman ...
semoga segalanya berjalan dgn sempurna...:)

Iffah Afeefah said...

sy pun yakin dgnnye

erk opah tetibe bhsekan sy haha

Cik Meyo said...

penantian berbaloi jika yakin dengan DIA :)