Monday, August 22, 2011

memoraBle monday #2

Bismillahirrahmanirrahim..



Pe hal pulak memorable monday ni?

kiki.sajelah, wat tema sendiri kan?heee..So...tiap-tiap pertambahan umur, ade jek bende yang takkan dilupakan kan? Heee.. Kali ni nak cakap pasal instinct seorang mak kat anak nye..Huu

mase tu, saya baru form 1 dah masuk asrama kat SMAKK. PAs tu, nak di jadikan cite, ada satu hari tu, tak sihat. Demam. NI fasa 1 nak ke demam. So, beselah, dah petama kali dok jauh dengan mak, nak ngadulah kat mak.KOt-kot boleh balik kan. Heee..So, petang tu kol mak.. Tapi tak cite hal yang sebenar. Cume cakap cam ni je..

" Emm, nape sore kamu macam tak sihat je? Kamu demam ke ina? "
"eh, tak delah, ina okeh jek, mungkin sore ni je lain kot.." ~ cover sakit lagi..
"ha,kalo demam, lekaih makan ubat. Kamu tu demam mang lambat no naik baik, tak elok jugak, bagi taw waden taw. Mak jauh ina.."
"emm3..ye., nanti ina makan ubat.."

letak gagang fon kat public fon dengan sedih. Sebena nye nak cite demam dah. Tapi takot mak isaw. Sedihnya, nak balik umah, nak mak jage masa demam..

Malam tu, badan panas sangat sampai darah kua hidung tak henti-henti. Waden suh berehat je kat bilik sakit.Time tu waktu prep malam. Emm, gi jelah berehat. tup2..tetido...

tetibe terdengar :

"ina, ina, bangun !ina..."

dengan mate terpisat-pisat, tengok mak ada kat tepi katil..Huu..yang paling mengharukan mak bawa sekali 2 biji buah kelapa. Huuu..Ye takut beno anak ye kalo demam. Selalu kalo demam, bagi minum air kelapa dulu la.. Huuu.. mak mak..Tak cite pon die tetap tawu..

"napa tak cakap tadi dah demam? ni dah sampai idung berdarah ni...adoihai..."

akhirnya, saya pun dibawa balik rumah. .. Tercapai cecite..kikiki..Huu..mak tak tido dok jelum saya dengan air + asam  jawa. DOk pagi..cepat jek demam susut., idung pon tak darah lagi..Huuu..yang ye nye, demam rindu kat mak..hehehe...




11 comments:

Iffah Afeefah said...

smpai idung darah

hebat

opah jgn la pos skali bnyk

skit2 la..adoi

Ku Azhar said...

:p aiyyookkk

aimie amalina said...

@ Iffah Afeefah:
hak3..aiyaaaaakk
baek kak ngah =]




@ Ku Azhar:
heeeeee =]

[sutera kasih] said...

masa aimie form 1 comel2 je hihihi
dulu aimie stay dorm mana ek?
blok aisyah ke khadijah?hehe
dh lari topik :P

sergeant keroro said...

opah memang banyak idea, tiap-tiap masa ada. jeles. hmmm

aimie amalina said...

@ [sutera kasih]:
hahaha
lari topik ye..kiki
blok khadijah kak




@ sergeant keroro:
aiyaaaakkkk!
jgn la cm tu boboi

AzatLazat said...

tengok mak punya instinct power kan
huhuhu

NA said...

Emak memang ambil berat tentang kita. Sifat pengasih mengatasi segala-galanya.
Apapun untung Mimito, emak datang jemput.

-wina1979-

aimie amalina said...

@ AzatLazat:
saaaangat power! =]



@ NA:
tulah kak
terhaaruuuu jek ase

Bidadari Syurga said...

hidung berdarah + demam....? adik akak selalu kena... hurmm.... air kepala memang mujarab... tapikan... akak paling tak suka kalau jaram dengan air asam tu... bucuk.... arghhhhhhhhhhh....

aimie amalina said...

@ Bidadari Syurga:
weee
yg bucuk tula penawarnye
hhehee..
hayoo..aah kak selalu kene
huhuhu...