Thursday, August 18, 2011

putaraN duNia

Bismillahirrahmanirrahim..





kamu, lihat  bawah,indah kan?
indah andai kejayaan dan kebahagiaan singgah selalu menunggu dihati kamu..
kecil besar, lautan selatan melaka pun kita dapat lihat kan?
andai sudah di atas, sukar yang menjatuhkan mata
kerap mendabik dada
tiada mencerminkan muka
eh, kenapa kita di sisi pula ini?
andai sikit bergoyah, mula melatah mencari punca
mula berterabur dosa dan pahala..
lah...dia berhenti jap pusing kat sini kan..
bila sukarnya hidup kian terasa,
diam menelan kelu di dada
eh...dah kat bawah dah..nak naik atas lagi..tak sukalah di bawah ni!
hati pandai membentak
tangan kaki tidak gerak
sudah-sudahla mulut
lihatlah sudah di bawah..
mahu ke atas
sudah susah
berpecah bagai aral melintang susur ke atas
lupa agaknya
yang "Bawah" yang "Atas"
dua-dua dari-Nya..
kenapa tidak seperti burung hantu..
tunduk dan patuh hanya untuk malam
tidak pada siangnya..
begitulah..
rasa yang tidak pernah menjadi rasa
hanya menjadi sisa..



14 comments:

Kancil 8349 said...

wah bestnya kalau dapat naik...tulah lumrah alam...

aimie amalina said...

@ Kancil 8349:
huhuh
cam tulah cek kancil....

aimi adilah said...

tempat yg tingal kenangn antre sy dan dye :(

aimie amalina said...

@ aimi adilah:
aiyaakkk
jgn sedih2 syg ku..
biarlah die berlalu pergi ye

shaliza khairi said...

dunia. sangat unpredictable. lumrah kot. hee~

teringat dulu2 penah naik that wheel. seremm. hehe.

SITI NOORNADIYANA said...

lumrah.. tak pernah puas dgn keadaan sedia ada.. heee.. ^^

aimie amalina said...

@ shaliza khairi :
lumrah dunia =]
weee..bes lah..hahha



@ SITI NOORNADIYANA :
life kan..huhuhu..cam tulahh

CikMiMiey said...

itulah yang dimakan lumrah dunia kan kan ... :)

aiman said...

syukur..

maszull said...

salam aimie...itulah lumrahnya n adat dunia jap kat atas jap kat bawah...:)

dpt naik wheel tu best nyer tapi gayat...:)

Dhiya Fariza said...

Perit jikalau roda hidup xberputar. Bila yg atas sentiasa di atas, yg bawah sentiasa di bawah hanya mmpu menunggu saat utk ia berubah..

peachippo said...

nice description !!
hehhe..hidup bukan selalu kat atas,,selalulah jenguk yang bawah ! :)

Iffah Afeefah said...

berputar hidup ku skang

tia @ Ini Kisah Tia said...

kata2 yang sangat bermakna .. hidup umpama roda :)