Saturday, August 20, 2011

nasibla sekarang

Bismillahirrahmanirrahim..



Orang bercerita tentang blog. Saya juga mahu bercerita tentang blog saya ini. Mahu ikut macam orang lain? Mahu tulis tentang apa? oh, bukan ikut seperti orang lain, tetapi memandang dan berfikir perjalanan blog saya ini, sebelom saya habis belajar, yakni, masih bergelar pelajar sehingga sekarang, bergoyang kaki, tangan dan badan di rumah. Ya, maksudnya, saya sudah habis belajar.Mahu sambung belajar lagi? BUkan ini persoalan yang harus ditimbulkan dalam entri yang ini.

Apa yang saya mahu ceritakan dalam entri ini adalah, andai dulu blog ini seperti sekarang, saya tidak dapat mengagak perjalanan belajar saya di universiti. Sebab apa?

Sebabnya, saya bukanlah seorang yang sangat hebat dalam pembahagian masa. Saya dapat rasakan saya akan mengalami tahap rabun kronik! Dan akan mengalami insomia yang lebih dasyat lagi! dan saya akan kelihatan seakan ZOMBIE sewaktu kuliah dijalankan. Saya yakin, saya akan kelihatan seperti itu. Sebab apa?

Sekali lagi saya katakan saya mulai ketagih dengan ber blog. Maafkan saya menggunakan percampuran bahasa melayu dan bahasa Inggeris di sini ye, sebab saya tidak tahu, istilah blog dalam bahasa Melayu. Amatla sopan bukan saya menaip tiap perkataan ini? Ya, saya tahu semua sedang angguk-angguk dan geleng-geleng ketika membaca entri ini. Tidak mengapa, saya benarkan setiap pergerakan yang anda sedang lakukan itu.


Alhamdulillah, saya semakin giat untuk terus menaip ngarutan-ngarutan benar mahupun tidak benar. Alhamdulillah saya juga menerima kunjungan dari pelusuk dunia Blog. Jutaan terima kasih diucapkan. Hanya Tuhan yang mampu membalas jasa baik anda semua.

Apa yang saya cuba sampaikan hari ini semua lahirnya sebuti-butir dari hati saya. Maafkan saya, saya tidak pasti perkataan "dari" atau "daripada". Cikgu Bahasa Melayu, sila betulkan saya ye. Terima kasih cikgu..

...
.
..
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
pehhhhhh~ penat kot menaip ayat skema..hahahah..ntah ape aku ngarut tuh. Tu cubaan menulis dengan ayat penuh dan tak merepek hokeh!hahaha..sile contohi..weee...Cam mane la editor majalah tu cek majalah, cek novel, cek cerpen segalam macam. Tabik spring toink3 ahhh! =]



14 comments:

Kancil 8349 said...

Kancil bukan guru BM tapi Kancil bantu memastikan perkataan 'dari' dan 'daripada'

'Dari' khas untuk tempat dan benda
'daripada' khas untuk nama orang.

walau apa pun entri kamu...ada orang tetap membacanya...

Iffah Afeefah said...

erk kejap nga pk sari daripade

errmm ikhlas drpd kak ngh kepada opah

erk daripada BETOI

dari jauh ku pohonkan ampun maaf

KITA SERUPA OPAH

muz said...

ah bolehlah jadi editor majalah ujang ne....

tia @ Ini Kisah Tia said...

hahaaa . rasa kekok kot kalau Tia menaip seformal itu ..

NadiRah said...

Nad ase cam dh bertukar wajah je blog ni..
yeke?? or selama ni nad salah masuk blog???

syarifahsidrus said...

rajinnya nak tulis seskema itu..hehe

GaRy™ said...

HAHAHAHAHA!! patut lah.... ingatkan salah masuk blog saper entah tadi..... skema je tetiba... huahahahaha..

ILA HonEyBuNNy said...

kalau kita menulis skema..trasa diri ini pun nak tergelak kan..rasa skemanya aku..hehe...sedangkan dalam pemulisn BM memang kita guna bahasa Melayu baku kan..ehehe

Mohd Izzar said...

skema ok apa?haha

AzatLazat said...

tak hangguk hangguk pon
tipu betei la makcik ni
:P

Abang Stalker said...

klu x de kje,tgh gyg kaki je cuti sem kt rmh,bole la lempiaskn nafsu berblog tu. :)

-abg bkn ckgu,bm pun rojak bi.

Freaky said...

ayat skema x best tapi kalau tulisan skema baru best dibaca.. nampak kemas dan seolah kita menghargai bahasa melayu :)

fiq. said...

ok, nak layan ayat skema,,saya nampak dan tahu anda begitu minat berblog *saya pon tidak pasti apa istilah blog dalam bahasa ibunda kita*

bagaimana saya tahu?sebab saya lihat anda sering kali mengemas kini blog anda, tahniah untuk anda.


wakakak

Panggil aku Han said...

btw penulisan gaya skema ni best sbb xdela berbelit2 nk baca..heheh