Saturday, August 20, 2011

kebebasan adalah kuasa?

Bismillahirrahmanirrahim..


Weee, ase cam penat jek nak naip ayat sebetul-betul ayat nih? Huuuu, oklah, jadi diri sendiri kan. Okeh..Cabaran bertukar menjadi tiada short form.!hahaha.. Boleh ke? Tengok la cam mane kan?kikiki..Okeh, jangan melalut, nak cite pasal kebebasan.




Huuu, okeh, kelmarin, malam kot, ada tengok cite cat woman yang ntah dari zaman bile punye cite ntah. Tengok jeklah, layan mataaaaaa kan.So..last ayat die dalam skrip tu kan, die cakap la..

"free is POwer"

wuuu.. pon terpikio la..Emm, power eyh?
Opkos la..sedangkan sibobo saya dulu pon, tamau dok dalam kandang yang besa bulu die jek, pe tah lagi manusia yang mang ada POWER. Opkos la nak dok freee, bebasss jek, suke hati jek nak pegi memane, suke hatii jek nak makan pape, sukeee hati jek nak pose ke tak..Ups! tu dah kes berat tu kalo sukee hati jek tak mau puasa kan?

Kebebasan itu perlu tapi tak semua pekare perlu di "bebaskan". Jiwa perlu bebas supaya tak merana, tak sakit , tak terkongkong tapi jiwa perlu di kawal supaya tidak "mati" , supaya tidak "beku", supaya tidak hanyut ditelan dengan keindahan dunia. Macam tu jugaklah akal. akal perlu bebas berfikir supaya celik dalam segala nya.. Tapi akal perlu di asah, perlu di kawal, perlu di bendung menjadi akal yang molek, menjadi akal yang bijaksana dalam menghadapi kehidupan yang makin tonggang terbalik ni..

Life is so Free live  but not too Free to hold!



4 comments:

Unknown said...

sahut cbrn tu opah hebak2


erm ske ayat last tu

nurshaf said...

bebas sabgat boleh datang barah,,eh,,masalah social maknenye

maszull said...

salam aimie....jgn terlalu nak bebas nanti parah jadinya...

yer ke "Free is Power" ntah la...:)

nurshaf said...

mie: kebebasan adalah ekspresi diri, haha