Monday, August 22, 2011

lessOn 58 = 22 RamadHan

Bismillahirrahmanirrahim..



ups!
rini terlewat lagi untuk memberikan lesson
huuuu, jangan marah saya, sile marah cik kure-kureband itu ye,
die BEGEDIL tamo connect!
atas sebab tidak tahan lagi untuk meng on9 kan diri, maka
cilop adik punye arnabband, cepat je,huh!
demand tol..

eh, membebel pulak..hahhaa
okeh, jom tengok lessOn unutk puasa ke 22 ini :



Pernah tak terlintas di fikiran kita, sekali pun kita melakukan dosa, sekali pun kita melakukan kesalahan, TUhan itu tidak sedikit pon jelek terhadap kita. Dia terus memberikan rezeki kepada kita, terus memakbulkan doa-doa hamba-NYa, antara cepat dengan lambat, kalau tidak di dunia, insyaAllah di akhirat kelak kan.

Sedangkan DIa yang mencipta kita,sedangkan Dia lagi Maha Berkuasa selalu bersabar dengan kerenah, peel-peel hamba-Nya, siapalah kita nak mengeluh, siapalah kita untuk angkuh, siapalah kita untuk tidak sabar walau sekelumit sedikit pon dengan apa yang menimpa kita.

TaKe note hokeh! Tiap kali ase nak hentam owang tu, ce ingat Tuhan tu yep2.. Tarik nafas dalam-dalam, pikir la walau sesaat, apa aku buat sebenarnye ni? betol ke ni? Tuhan marah tak?

Selamat,selamat, selamat la semuanya..insyaAllah! =.<

9 comments:

Iffah Afeefah said...

terase kot

ermmm tula

kadang kene belaja tgk bwh

aimie amalina said...

@ Iffah Afeefah :
huuuu
betol tu kak ngah =]

Niena Pengembara Ilahi said...

tamo marah2...
thanks... tdi ngah marah kt seseorang ..

maszull said...

salam aimie...yer lah kita ni umatnya yg tak reti bersyukurkan...walaupun masih ada kelemahan dan kesalahan kita Allah masih juga memberikan rezekinya pada yang memohon padaNYA...begitulah Allah sekalian alam sentiasa memberikan pengampunan pada hamba2nya yg memohon keampunan atas segala kesilapan yg dilakukan..

Allah Maha Pengampun...

Selamat hari raya aimie...:)

aimie amalina said...

@ Niena Pengembara Ilahi:
aiyaaak
mara sape kak?




@ maszull :
wassalam mama
tulah kak
Allah tu
saaaaanaaaat baek!huhuhu
kerdil je kite ni
wee
awainye mama
hehhee
camat ari raye!

Muslimah Optimis said...

manusia yang paling hebat adalah orang yang boleh menahan nafsu amarah dan orang yang bersabar.. :-)sememangnya ALLAH lah yang paling hebat

Niena Pengembara Ilahi said...

hehe ada laa

sleeping_maniac90 said...

huhu lepas nih kne blaja bersabar...

aimie amalina said...

@ Muslimah Optimis :
wee..betol tu cek MO
Tuhan sgt hebat! =]





@Niena Pengembara Ilahi "
ececee
adelah tuu =p




@ sleeping_maniac90 :
weee
sabor beeebanyak kan =]