Sunday, August 14, 2011

ada apa dengan cinTa

Bismillahirrahmanirrahim..



Aku lari ke hutan, kemudian menyanyiku
Aku lari ke pantai, kemudian teriakkuSepi… Sepi dan sendiri aku benci.Aku ingin bingar. Aku mau di pasar.
Bosan aku dengan penat,
dan enyah saja kau, pekat!
Seperti berjelaga jika aku sendiri
Pecahkan saja gelasnya biar ramaiBiar mengaduh sampai gaduh
Ahh.. ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang
di tembok keraton putihKenapa tak goyangkan saja loncengnya?Biar terderah,atau… aku harus lari ke hutan belok ke pantai?
~Puisi Rangga, ada apa dengan cinTa~

.
.
..

..
........
biarkan dia pergi dan pergi.
bila kapan kan tiba pasti datang kembali
ke hutan..ke pantai..ke mana jua kaki ini
tidak lagi renyah buat diri ku.
bukan ku tidak mahu menanti..
ku tahu ku tidak punya kuat untuk itu
biarkan ku sendiri..
dia akan datang padaku..
bila aku mulai percaya pada hakikatnya cinta ini..
~ puisi BUKAN rangga,kikiki, yang x de sol, ilang, x taw pi mano,huu~




14 comments:

GaRy™ said...

pergghhh... puisi rangga sangat mengusik jiwa la.. huk3..

aimie amalina said...

@ GaRy™:
bes kann?hihihi =)

Mohamadazhan.com said...

puitis =)

aimie amalina said...

@Mohamadazhan.com :
puisi rangga mang puitis =)

Panggil aku Han said...

darpada lama tak baca puisi terus rasa mcm nk berpuisi...hahah
mmg best puisi ni :)

TSYA'Z (~_^) said...

haha...yg bawah tu puisi aimie eyh?? hehe, rjin jugak lah duk puisi2 ni yer... hehe and x paam pon puisi rangga tuh :P erkk

aimie amalina said...

@ Panggil aku Han :
hahaaha..smp cm tu skali kesannye..hhihi...=)



@ TSYA'Z (~_^):
aah..puisi mie tesya..hihihihi..aiyaakk..kiki

sergeant keroro said...

ehem ehem, untuk atok ke? :P

aimie amalina said...

@ sergeant keroro :
ape boboi ckp nih...x paham @_@

aiman said...

wahhhh... menarik..

aimie amalina said...

@ aiman:
menarik2..heee =)

Iffah Afeefah said...

rindu nk tgk cte tu opah..warghhh

bosan aku dengan penat

dan enak saja kau pekat

seperti berjelaga ku sendiri..wah ingt lagi tau

aimie amalina said...

@ Iffah Afeefah:
heeeee..
ni bape kali katam cite nih?hihihi

Cik Sara said...

Kenapa rasa pernah keluarkan tajuk begini juga?? Hahaha...semuanya bertanya: Ada apa dengan cinta? Teeett...