Wednesday, August 17, 2011

kita MUNGKIN sama TaPi kita X serupa langsung!

Bismillahirrahmanirrahim..



abu: wei...asal ko tiruk aku eyhh..
abi: asal plak...suke jek cakap tiruk die..die tu tiruk orang x seda =p
abu: name aku pon ko nak tiruk, ubah vokal jek kan.
abi : eh, dah mak bapak aku suke abi, die boh la abi..nak hangin nape?
abu: porraaahhhh, tengok, aku pakai name tag belah kanan pon nak tiruk jugak
abi: eh..ni ikot peraturan sekolah la cawan!
abu: yelah tu..
abi: eh, asal ko nak carik kesalahan orang ha..
abu: suke ati la..aku x boleh tengok owang sama cam aku..nanti aku kene pindah sekolah
abi: bagusla, x yah tengok muke ko lame2 kat sini
abu: ceiiittt!



kikiki..~ tu serba sedikit di ubah suai oleh saya, amik dari risalah sekolah adik saya.Hehehe. apolah..tu pon nak kalot. Tapi memang ade kan pesyen orang yang tak boleh terima yang apa yang dia ada or dia pakai or ape2 la pasal die, sama dengan orang lain. tol x? huhuhu.. Tak tawulah kome penah jumpe ke tak kan, sebab saya dah banyak kali dah aihhhhhh~ x larat dah sampai tahap lantak pilah ang nak meroyan ke ape, dah nak same nak wat cam ne...0.0

Ce bayangkan Pakcik jakel tu jual kain hela yang berpapan2, bergulung. Setiap gulungan kain tu, mesti la di beli oleh sejumlah manusia yang berbeza kan? Tak tawulah kalo ada orang yang pulun sangat aih, x mau langsung sama dengan orang, die sanggup beli 1 gulung kain tu untuk die jek. Hahhaa..tulah kain baju, tulah kain langsir, tulah kain alas meja, tulah tuala mandi. yela..dah takot sama dengan owang lain..ayoooooo.. Harap x de lah owang yang traumatic sampai tahap gile gaban cam tu sekali eyh. hehehe..

Walaupun kita pakai baju yang sama, beg yang sama, pendek kata citarasa yang sama, tapi tu sume sebenarnye tak menjejaskan imej pon. Ape2 pon yang penting...nihhhh, dalam hati ni, mesti mawu baekk punye. Kalo dah pakai baju ala2 diva mak las vegas kalo hati tak baek pon x de gune gak kan? 

Kalo ade sesape orang marah kita pakai baju sama dengan die ke, makan makanan yang sama dengan die ke, or ade papelah, senang jek ----> tengok muke die+ senyummmmmmm lebaaaaaaq punye, hehehe, kompem die speeechless!kikiki..chill hokeh! =.<



8 comments:

tia @ Ini Kisah Tia said...

kahkahkahhh . gile ah kalau jumpa orang yang pulun sepapan kain semata tak nak orang sama dia .. hahaaa .. tapi ada je orang macam ni kat dunia . jangan risau ..

Hafizin Jamil said...

saya sengaja cari yang sama..best apa..haha

shaliza khairi said...

hehe. penah jumpa dengan orang macam tu. perasan kita tiru dia. ntah apa2.

IYzee said...

huhu..kawan saya sampai bergaduh sbb kes mcm ni.. die rasa x selesa bila semua yg die beli roomate die beli jugakk:: Hp,baju,seluar, tudung yg lawak sikat pun sama..

Unknown said...

tak ske sme

nnti nmpk boria

Elly Jade said...

masa raya 4thn lepas,baju adk akak sama dengan sepupu jauh ktrg..hahaha
masa 1st day raya terkejut gakla..
tp seb baek dorg 2 dak kecik..
semua ckp,oo sama sbb beli 1kayu/papan yg sama.hehe..

err..ada eks org cmni.klaka...cm bebudak jeks

aamalinaazman said...

@ tia @ Ini Kisah Tia :
hahah..nela taw kan tia..kiki




@ H.J :
hahahah...bagus cek H.J!




@ shaliza khairi :
hahah..byk kan owg cm ni...



@ aulia suri :
tgk..ade testimonial nih..
ayooo..smp gado



@ Iffah Afeefah:
boriaaa anak tanjung!hehehehe




@ Suhaili Sarif :
hahahah
coool je kan..kikiki
nak wat cm ne dh tersame...hehehe

Student uniSZA said...

lawak je dialog abu dan abi nih ....

tak kesah same pon sebab kilang pembuatan bkn buat tuk kite sorang jep .hihi :)