Sunday, August 14, 2011

ku sangkakan terik hingga ke tengah hari tapi ..

Bismillahirrahmanirrahim..







Ape ke hey nye boh gambo kaji cuaca nih..?

kikiki..dulu kalo member tanye..
"nape ko suke betol boh bende ni kat Igoogle? "
hehehe...
"kene ah...nak basuh baju..nak jemur baju..nak kene tahu la kajian cuaca.."
nahhh...berdekah2 deme gelak..huhuhu.. 
"eh..ko pecaye ke bende nih.."
coool jek saya mentoyekan diri menjawab..
"ala..mang la 100% betoi pon., at least ada la perancangan, x delah ajin beno nak basuh baju kalo dah ojan lebat no..."

~weee..x salah kan nak merancang? Tapi kenala ingat sebaik-baik kite merancang, tapi tuhan yang menentukan segalanya.. So, bila nak pecaye ramalan cuaca nih, jangan la 100% nak pecaye, yang mengkaji cuaca tu pon manusia jugak kan?

MAcam tu jugaklah dengan kehidupan kita, walau hebakkkk lagu mano pon dok ator segala mende siap wat carta analisis SWOT pon..Kena hengat jugak, Dia yang menentukan perancangan kita tu berjaya ataupon tidok. Kita sebagai makhluk2 yang berjalan atas kehidupan ini harus merancang+berusaha+berdoa+bertawakal = supaya Tuhan memberi keredhaan atas segala perancangan kita ini..

Contohnye cam tadi,,dah kuar rumah..dah sampai pon bazar kat kem, huuu..tapi atas sebab musabab yang x dapat dielakkan, patah balik rumah, x jadi g bazar pon. Huuu, makanya hari ini buka puasa yang sedang2 aje..weeee~ its ok, yang penting berbuka! tu yang lebih afdal kan?




10 comments:

Suhaili Sarif said...

waaa sangat besttt
akak pun x penah wat cmni

Iffah Afeefah said...

tak penah amik tau wakaka

aimie amalina said...

@ Suhaili Sarif:
kikiki..akak boleh wat skrg..hihi




@ Iffah Afeefah :
hahahaa..okeh..kene gamek tawu ye!

fiq. said...

kat taiping, hujan,,,yeayyy

maszull said...

salam aimie...perancangan tu perlu ada kn tapi x semuanya menjadi kenyataankn...

semua itu adalah ketentuan dariNYA
harus menerimanya dgn hati yg terbuka...:)

cian nyer dah pergi bazar tapi boleh patah balik x jadi pergi nape?

aimie amalina said...

@ fiq. :
wuuuu..rindunye ngn tepeng =(




@ maszull :
wassalam..
betol tu mama..heee..ade mslh yg x dpt
dielakkan..huhuhu

AzatLazat said...

percaya sangat tahul mahyul ni
ish ish
takde lah guro2 je

manusia hanya merancang tuhan yang menentukan
:)

aimie amalina said...

@ AzatLazat:
pecaye sikit2 je..hihihi
betol tu azat!

Cik Sara said...

Weee..mimie, JB lagi sejuk dari KK lah..grrr...=D

NA said...

Pasal apa eh tak jadi pergi bazar?