Monday, August 22, 2011

gagahnya dia selalu di hati!

Bismillahirrahmanirrahim..




pehhhhh~ krem tangan dok melukih dengan tetikus ni aih! tuh, bab yang bintang 14 tu lagi la..fuuhhh..tak penah lagi aku se tekun nih...hahahaha..Walaupun macam budak-budak nye lukisan, saya tetap bersemangat. hahaha sebab nye tak ade keje, sebab nye nak gatal nak lukih beno..sebabnya nak bersemangat dengan kemerdekaan! weeeee...

merah ~ berani bersemangat membara-bara!
putih ~ suci bak bidadari, weee..suke hati aku jek..hhaha.. 
gabungan merah+putih = 14 buah negeri di Malaysia

biru ~ perpaduan rakyat Malaysia
kuning ~ warna di raja Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja Melayu


Segagahnya bendera berkibar, segagah itu jugalah hati ini terus setia menjadi anak bangsa negara ini kan! Sewajarnya apa yang tertera di bendera itulah yang harus di tanamkan dalam jiwa ini. Perpaduan bukan perbalahan sesame kite. Tak kirelah, nak balah dengan kawan ke, adik beradik ke sesape ke..Semangat yang berpadu tulah kene ade! Supaya kita kuat, owang tak sewenang-wenang nye nak perlekehkan kite kan. Supaya kita tak lagi di jajah, di jajah lua dan dalam. Sebab tu benteng kene kuat! weee..dah macam cikgu sejarah dah ni..

Heee..pucuk pangkal, sume kene hadir dalam diri memasing kan. Walau di mana berada, Malaysia tetap di hati..ibu pertiwi ku =]


12 comments:

[sutera kasih] said...

wahhhh bagus entri ni dek..boleh jd panduan hehe tak mustahil ada yg msh tak tau mksd setiap warna dlm bendera jalur gemilang..

Iffah Afeefah said...

ermmmm tula


warna je tau

mksud tatau

maszull said...

salam aimie....wah best nyer beso bendera tu...semangat merdeka ni...:)

Malaysia tanah lumpah darah ku...:)

Ezad Skytech said...

wahhh....semangat ni..nak merdeka da kan..kena la berjiwa patriotik sikit..(^^,)

sergeant keroro said...

malaysia, oh tanah airku~

aimie amalina said...

@ [sutera kasih]:
weee
tula mie pon tgk2 tenet balik..kiki



@ Iffah Afeefah:
heee
okeh skrg dh taw =]



@ maszull:
wassalam mama!
semngat2!
hehehe =]



@ Ezad Skytech:
weehu
mestilah ezad!
semangat2!



@ sergeant keroro:
tanah air ku
oh msia! =]

pengemisCinta said...

yeah.malaysia tumpah darahku.tiada yang lain..;) i love mymalaysia.hehe

aimie amalina said...

@ pengemisCinta:
i love my msia tooo! =]

NA said...

Mimito, senang ke lukis pakai tetikus tu?

Apapun sayangi negara kita :)

-wina1979-

aimie amalina said...

@ NA:
seng x sng kak
begego tgn nih
hihihihi

Bidadari Syurga said...

amboi... doodlekan segalanya yeak.... heeeeeeeeeeeee.... bendera cenget menget tu....

aimie amalina said...

@ Bidadari Syurga:
hihihi
tula pasal..ngengade nak lukih
hahahaha