Tuesday, August 16, 2011

lessOn 53 = 16 RaMadHan

Bismillahirrahmanirrahim..


welcom2 16 ramadhan..
konyang aih..menyantap kurma daging di pagi harii..
weeee...

syom tengok ini :




hokeh!

Perhatian kepada penggemo2 makanan or seangkatann yang boleh mendayangkan suatu bau yang kurang memuaskan  seperti ---> PETAI, DUYAN, BAWANG, JERING dan sebagainye, WAJIB bace ini!heeeeee..

okeh, yang x makan bende2 ni pun boleh bace juge sebagai pelengkap kehidupan gitu. Ha, bulan-bulan pose ni, nak pegi solat 5 waktu or solat terawikh kat suro or masjid tu, beringat la dengan bau mulut hokei! NI sebenanye, sedikit sebanyak mengganggu kosentrasi untuk individu itu sendiri solat mahupun jemaah yang lain.

Ha, buat la ape cara pun bagi ilang bau tu, nak berus gigi dengan sunlight ke, nak berus dawai kan gigi ke , kumur dengan breeze ke, haha, asal bau mulut kembali normal hokeh! NI penting unutk kesejahteraan bersama. Bukan sesaje yep2! Barulah menjadi masyarakat muslim yang bertimbang rasa, prihati, dan berketerampilan, eceeewah!hehe.. Eh, ni bukan main-main.. NI cakap betolllll punye..

Wallahua'lm =)


15 comments:

Panggil aku Han said...

bnde2 tu berbau :)
wah pagi2 dh ade post ye...

aimie amalina said...

@ Panggil aku Han:
tula..tmbh2 lagi bawang..uuu..x suke!hahah
weeee~ =)

Ezad Skytech said...

boleh pengsan org sebelah nanti kalau sendawa..hee~

p/s : kumur dengan breeze tu terbaik..haha..

aimie amalina said...

@ Ezad Skytech:
hahahaha..taw x pe...pitam terus...pas abis solat bru seda..kikiki

Wanz Mejuez said...

bau sesuatu yang mengelikan tekak dan hidung aku....

antara angkatan angkatan yang tersenarai diatas paling aku tak suka bila aku bersebelahan dengan individu yang suka akan benda tu...

bab kentut dan mulut beebau sesangatlahhhh celaka..... sakit bila aku terasa sesuatu yang sangat mendalam dalam hati.. rasa macam nak penampor...

aimie amalina said...

@ Wanz Mejuez :
ha..hamek..ase cam nak penampo kan..huhuhu
tawu x pe..aigo..deme kene bace nih!hihihihi...

fiq. said...

hurm, teman ni penggemor makana2 seperti di ateh, kecuali jering tak penah torai,,, tapi teman gosok le gigi jugek sebelum p terawih, betul tak2?ekekek

aimie amalina said...

@ fiq.:
weeee
ha..cam tu la baguihhh! =)

mr.ninja ^___^ said...

bawu baeeeeeeekkkkk punya =p

AzatLazat said...

senang je nak bagi hilang bau
kumur dengan clorox
kakakaka
konpem hilang dan putih suci gigi tu
:P

Luqeem™ said...

waktu terawih klu ada org belahak ke, mmg kver terus mulut..hahaa

~~Ticer Wann~~ said...

hohoho... sekali sendawa harum subur di hati... :D

~~Ticer Wann~~ said...
This comment has been removed by the author.
Iffah Afeefah said...

pas makan gsok gg

mekasihhhh

aimie amalina said...

@ mr.ninja ^___^:
saaaaangaaat baeekkk! =p




@ AzatLazat :
hahaha..
d best soltion too =)


@ Luqeem™:
hhahahahah
mest berpengalamn nih



@ ~~Ticer Wann~~:
hahahaha
hadoii.ticer..lawok ah



@ Iffah Afeefah:
ha..kak ngah..jgn lupe hokey!hihi