Tuesday, August 23, 2011

garang nye mak anonnnnnn!

Bismillahirrahmanirrahim..




#pilem 1:
" oit, aku kate reverse belakang, reverse belakang, hang dok tengok ape lagi..?"
"ye, pakcik, saya reverse, saya tak nampak tiang belakang.."



#pilem 2:
"len kali, tutop la kuat-kuat siket!.."
"ye,ye baik, takot nak tutup pintu kete kuat-kuat.."


"pilem 3:
" aku dah cakap, ang degil! tula, ni aku geram nihh!"
"huu, ye, aku bukan ape, aku serba salah.."




#pilem 4:
"kan akak dah cakap, jangan wat salah, kalo wat salah, nanti akak yang kena!"
"ye kak, saya minta maap.."




First of all, sume dialog di atas adalah benar, tiada yang benar melainkan benar-benar belaka. Heee. Sesungguhnya mang benar. Kikiki.. sume dialog ni berlaku kat saya. Heee..

Jap nak tanya, kome suke tak kawan dengan orang yang garang? kikiki... Yang kalo owang tengok asek cam nak marah orang je... heee.. Tak tawulah bape peratus yang akan kawan dengan orang cam ni.

Heee.. Tak tawulah nape, tapi kalo saya, jumpe dengan owang garang nih, mesti nak lagi kawan dengan orang tu. Bialah kene marah cam mane pon, heee, tak tawulah kenapa kan.. mungkin dah jadi peel diri ni kot. kiki..

Yang pilem 1:
kene marah gile-gile dengan cikgu mase belajar kete dulu tapi akhirnye kamceng gile sampai di akhir belajar kete, bole pulak bawa jenjalan pakcik tu round pekan.kiki

Yang pilem 2:
kawan baek saya. Heee.. Emm, owang nampak ye penuh humor tapi sebenarnye ye tegas, heee.. Sampai la menjadi kawan baek..kikiki.. IStimewa gitu =]


Yang pilem 3:
akak api aka kawan classmate gak kat U, hahaha, die mang garang dan ramai owang cam takot nak kawan dengan die, tapi die sebenarnye hohahohahoha jek. Die garang kat tempat yang betol weee, bile nak jumpe die lagi..hehehe..


Yang pilem 4:
akak masa praktikal tu. Huh, gile garang ya amat. Satu opis takot kat die tapi die buh name anak die "aimy zulaikha" sebab teringat kat mimi..kikiki.. n tak sangka ye kol mimi mase kat U, semata-mata nak tanya kabo jek..kiki.. Sangat tak sangka..hihi

Garang bukan bermakna JAHAT. Lembut bukan bermakna BAIK. GArang ke, lembut ke, baik ke, pak lawak ke, ape-apelah, pucuk pangkal, tidak boleh di nilai dari peringkat lua kulit bawang je, kene potong bawang, tengok lapis-lapis seterusnye, buruk baek macam mana sahabat tu. Walaubagaimanapun, deme tetap sahabat kita. Kalo kita tak tego salah deme, sape lagi kan?

Macam yang saya cakap dalam entri lepaih:

Jangan pilih kasih dalam bersahabat tapi BIJAK lah dalam bersahabat! =.<



23 comments:

Anonymous said...

betol.. GARANG bukan nye JAHAT.. :)

IMANSHAH said...

garang bertempat

aamalinaazman said...

@ cIk PikA:
betol! =]



@ IMANSHAH:
ebtol tu iman =]

NA said...

Haah garang tu sebab nak kasi kita sedar walaupun cara nampak kasar. Tapi kan Kak Wina memang takut kawan orang yang garang ni. Sensitif skit.

-wina1979-

aamalinaazman said...

@ NA :
hehhe
samelah kak wina
tapi tula
takot2 pon dpt rmai gak owg garg sbg kwn..kiki

Unknown said...

cm trase pulak.... hihihi.. xpna taw pulak perasaan kwn2 bler kwn dgn sy :)

Sri_Tulip said...

EA.. Saya pon garang gak.. Suka tak kawan ngn saya??? Hihihiih

Tp, mmg btol pon..nmpk je garang, padahal tak garang mana pon... Tak kenal maka tak cinta kan??? ;)

Anonymous said...

macam yana la. kawan yana cakap, yana nampak garang. tapi dah kawan, okay jer. hihi

yup2, jgn nilai luaran. ^^

aamalinaazman said...

@ aimi adilah :
kikiki
berkawan dan kawan kan =]




@ Ly_Tulip:
heeee
suke2!
kikiki =)




@ SITI NOORNADIYANA :
waa..nmpak nye ramai owg garg
hihihi =]

Unknown said...

ermmm

tak ske kwn grg..

sbb suke mara

tapi ade baiknye kwn cmtu

K said...

opah tak garang, HEHE

aamalinaazman said...

@ Iffah Afeefah :
sume owg ada baek buruknye kak ngah =]




@ sergeant keroro:
aiyakkk
canne tawu?=p

Unknown said...

best kwn dgn org garang ni..hahah..

Danial Razak said...

kita perlu kawan yang garang sebab kadang2 mereka la banyak menegur kita bila kita banyak buat salah..=)

aamalinaazman said...

@ Panggil aku Han :
naaaa..bes ye cek han..hihi =p




@ Danial Razak:
nila kelebihan owg garg =]

biela bell said...

kdg2 takot gak dgn org grg..tp org yg grg biasanya dlm hati ada taman.hahaha

aamalinaazman said...

@ Cik Bell :
ooo
begitu kah?
hehehee =]

Ezad Skytech said...

garang tu COOL..heee~

aamalinaazman said...

@ Ezad Skytech :
hahaha
mang cool abih la

Anonymous said...

muka ganas tapi hati kiut...;)lala

fieha said...

x leh tgk luaran je..selagi x knl..mne nak tau hti dia mcm ne kn.. :)

aamalinaazman said...

@ pengemisCinta :
hehehe..comel!=]




@ fieha:
weee
betol tu fieha =]

Student uniSZA said...

adoiiiyyy .. takut nyeee , bekeng tuh ! tapi akak sayam sy ni tak bekeng kankan ? hee~