Sunday, August 7, 2011

PereMpuan iTu

Bismillahirrahmanirrahim...



BUktinye?


semalam mama cite kat cek mimi la kan. Arwah opah mama aka onyang saya la, dulu, mase bulan pose die dah bangun seawal pukul 2.00 pagi nak siapkan makanan sahur.

2.oo pagi?

mak aii..time tu owang sedap tido kot.Padahal sahur kol 5 cam tulah, Ni waktu dulu2 kan. seBab arwah suaminye, aka tokwan mama aka onyang saya juga, suke makan sedap2. So, opah mama saya ni bangon pukol 2 pagi dok menggiling cili la tula nila. Sematamata nak hidangkan suami makanan sedap-sedap sahur ni. Nak bagi cucu makan lagi.

PAs tu mama cite lagi, opah mama ni mang x penah nak mengata owang. Die jenis senyap jek, mang patuh sungguh pada suamilah. Sampai owang kampung heran, x penah2 kua rumah ke. Punyela dok menjaga maruah diri.



Tiba waktunya, arwah opah mama pergi dengan Mudah nye. Berpusu-pusu orang nak selenggarakan mayat nye, Mayatnye pule kuning je ibarat orang tidur nyenyak lena. Sungguh mudah orang yang memandikan mayat, mengkafankan mayat sehingga mengkebumikan mayatnye.

Dan sampai la, orang masih memperkatakan kebaikannya..Subhanallah, itu baru nikmat di dunia yang Tuhan tunjukkan, belom nikmat di akhirat.

Moga arwah onyang tenang disana~amiinnn..



3 comments:

Iffah Afeefah said...

harap kite cmtu eh opah..lau tu onyang..nk pgil ape eh..opah punye onyang hehe

Boboi kejam..smpai ati die..


ps:opah g la blog laki tu..

nnti die bg cre nk dapat..

aimie amalina said...

@ Iffah Afeefah:
insyaAllah kak ngah =)

wee..yela..betol2..
opah punye onyang..kikiki


wee!opah dah buat tadi..hehehe


p/s: ayooo..kene babap boboi nih!

maszull said...

slm aimie...semoga rohnya ditempatkan di dalam golongan org2 yg beriman...
insyaAllah...:)