Friday, August 12, 2011

dULu vS seKAranG

Bismillahirrahmanirrahim..




#dulu:
mimi g sekolah naek trak askar tu..beselah..anak askar kan.sampai sesat2 cari trak yang betol nak g sekolah
#sekarang:
adik g sekolah mak anta naek neo.Anta sampai dah x nampak depan mata baru mak balik..huuu...aiyakkk!


#dulu:
kalo time nak ujian bulanan ke exam ke, ha, pandai-pandai la bace buku ke ape..Nak lulus baca buku..X nak lulus dok je diam2 isap botol susu (erk..kantoi!hahaha)
#sekarang:
24 jam..sampai nak tido mak dok tanya adik "bace buku ke dok""ha..kalo buku latihan dah abih..sok kita g beli"..aiyaaakkk!


#dulu:
kalo x apal sipir 2 sampai 12 apak godam dengan rotan..huuu T__T
#sekarang:
kalo tinggal kalkulator, mak yang kalot lebih dari anak.Takot adik x dapat jawab math..huuu...Aiyaaakk!


#dulu:
UpSr ke, PMR ke, Spm ke..sendiri2 jela belajo..pandai belajo..dapat La A kak oit..kalo x..x lah..huuu
#sekarang:
pehhhhh~ tusyen bederet tiap hari..x cukup tusyen bebayo..tambah tusyen x bebayo dengan akak die nih sendiri...aiyaaaakk!


heeeee..DULU vS SEKARANG.. nampak cam obvious gile perubahan kan.. Tapi hakikatnye :

#situasi DULU:
" mak tawu..kamu boleh buat nye..sebab kamu x macam adik kamu.. Kamu kalo orang x suruh belajo pon..kamu tawu..Yela..kamu dok sorang..time tu adik pon x lahir lagi..Jadi..main sorang-sorang.. Jemu main..belajo la..Sebab tu mak harap kat kamu.."

#situasi SEKARANG:
" X macam kamu dulu..sekarang dah ade nfon, internet la, astro la.. Jadi kalo x dok peringat..dok leka lah..Dok la tercongok depan TB cam nak ciom..pastu power spek sampai tebal botol kaca. Ha..sebab tu dok peringatt jek sampai nak tido pon.."


He...tu lah testimonial daripada seorang Ibu.. X kesahla dulu ke sekarang ke..dia masih seperti dulu, perihatin dengan anak-anaknya. Mimi pecaye, mak-mak kat luo sane pon mesti bagi the same testimonial punye.. aci kerat jari beb!hahaha.. So..jangan rase diri tu seolah  di anak tirikan ke walau anak biological sebenarnye.. 

Ibu tetap ibu. Tiada dua Ibu..Hanya satu IBu dunia akhirat!
(mak patot bace entri nih!hahahahaha)




13 comments:

Iffah Afeefah said...

entry ini buat rindukan ibu pulak

sok blik yeah

Akak Kopi said...

ngahahaha samo la dengan eden!

aimie amalina said...

@ Iffah Afeefah:
weee.
yeye! sok balik jmp ibu ye kak ngah =)

aimie amalina said...

@ Akak Kopi :
hahahah..samo yoo =p

hayatFARAH said...

haha..memang ketara dulu n skang..
tp,kasih seorg ibu ttp same kan :D

Cik Sara said...

zaman kanak-kanak sekarang pun sangatlah berbeda dengan zaman kita dulu.. Sekarang kan dah zaman IT..ahaks..

aimie amalina said...

@ hayatFARAH:
weee..forever sameeee! =)

aimie amalina said...

@ Cik Sara :
weee..betol tu akak sara!weeee
ai...duku mang ttp dulu

Panggil aku Han said...

2 situasi yg berbeza..Han boleh nmpk jugak dlm fmly Han skrg :)

aimie amalina said...

@ Panggil aku Han:
hee..2 situasi berbeza membawa maksud yg sama =)

CikMiMiey said...

aiyaaakkk ... oh ibu engkaulah ratu hatiku selamanya :)

aimie amalina said...

@ CikMiMiey :
weeehuuuuu! =)

shafiqabdshukor said...

ibu saya smpi skrg still same..
dh abis blaja pon soh bace buku..
hehehehe