Thursday, August 11, 2011

HiLanG

Bismillahirrahmanirrahim..




Ops..it's gone by ~ moroka323


"eeeeihh...awak g aneee ni..."
"men nyorok2 eh dengan ite...."
"eeeee...pat la...dah la pose ni..lapo.."
"pose nanti dah la makan ikan bilis besa jari kelingking jek.."
"eeeeee....alamak!!!!!!"
"ilang...dah masuk mulot si citam..emmm"
"x de rezeki aku ari ni...emm"


alamak!
dah ilang...heee..Banyak bende yang dalam hidup kita..makin lame makin ilang kan.. Kemudaan..Kesihatan.. MAcam-macam la..dalam meniti kehidupan nih..

Kalo cite...saya ada banyaaak bende ilang:
1) lappy
2) purse
3)kamera
 asal sume tu bende elektronik jek..hohoho..

4) sijil2
5) coklat

kalo cite..mang berderet bende yang ilang.Kalo dah KEBENDAAN, usah dihitung usah dicongak, berderet-deret bende yang ilang..emmm...Sebab ape? Mungkin hayat hidup kita dengan KEBENDAAN ni takat tuu je kan? Kenalah redha.. ASalannye, salah sendiri gak, Terlalu berMURAH HATI nak bagi ilang kan..
 Tapi kalau..

Takot sok AIMIE AMALINA dah ilang kat dunia..
huuuuu..ni paling takot..x minta maaf lagi dengan sume owang..Kome..MImi minta maaf Ye..emm..

Hilang orang-orang kesayangan
Takot bangun pagi sok..pangey makk..makk...adik..adik..apak..apak...dah x taw..kemana deme.. Emmm..
selalu nakai dengan mak tapi x penah Nak henGat.. "Mak tu bukan selamanye dengan kite kan? Tapi nape bingai betol?" emm...mimi2..

hilang kawan gak..
Wat sehabis baek..x pe! bia hati cincang cam daging kebab asal kawan hepi!huuu..sume sebab takot ilang kawan..huuu...

hilang kepercayaan..
sekali dah wat salah..kebaikan yang berderet-deret sebelom ni macam angin jek.. Susah nak dapatkan kepercayaan seseorang tu.. So..jage baek2 okeh?

Hilang maruah diri
Sebagai perempuan...mende nilah paling susah nak dijaga..dan paling senang tak terjage.. semoga dapat peliharanye sebaik yang mungkin..huuu..

Hilang pedoman diri..
Emm...sungguh..takot..tersasar dari fitrah saya sebagai umat ISlam. Nak mengaku ISlam mang senang..Dan senang juga nak tekuar dari pedoman ni kan?huuuu..


Aduhai...hari-hari kene munasabah diri kan..HIlang..HIlang..Hilangg.. 
Takkan Melayu Hilang di Dunia ~ Hang Tuah
eyh?
heeee..insyaAllah...~



19 comments:

Shaherah said...

tak kan mlayu hilang di dunia - hang tuah uh tetiba ea.. hehe.. tu lar.. dalam dunia ni bnyk sgt kehilangan kan..

shera pun baru je td ikan yg shera bela mati.. sedih sgt....

kucing tu comel sangat.. ^_^

aimie amalina said...

@ Shaherah :
=)
alooo..ciannye..sbr ye..nnti bela lain taw!
comey annn!

Iffah Afeefah said...

tkot akn khilngn

aimie amalina said...

@Iffah Afeefah:
betol tu opah...huuuu

Ku Azhar said...

comel seh!!!!!

aimie amalina said...

@ Ku Azhar :
sangaaaatttt!

maszull said...

salam mimi....

mama nak tanya kucing tu hilang x?

harap2 die x hilang yer...

kehilangan adalah adat di dunia ni...
semoga semuanya dlm keadaan baik yer...:)

Kancil 8349 said...

Berdoa semoga tidak hilang pedoman...karana ia tunjang kepada semua...Kasih sayang Allah adalah yang abadi

Wanz Mejuez said...

Jaga peradaban diri sendiri je.. >_< takkan melayu hilang di dunia.. jangan pila hilang maruah di jaja atas nama.. jangan pula senang lenang beri saja secara percuma... mungkin kita pula aku binasa,,,

malam nanti gua colek kucing tu! get ready!

sergeant keroro said...

comel jek, hehe.

takut hilang opah T__T

aimie amalina said...

@ Kancil 8349:
insyaAllah cek kancil =)
macehhh =.=



@ Wanz Mejuez:
weeee...
berpalsapah die kat sane..hihihi
betol2!
aiyaaaaak...jgn curikkkkk



@ sergeant keroro :
comel kan..
aiyak...opah x g ane..boboi je ilang2(tido) kiki =p

NA said...

Mimito, Kak Wina takut hilang semua yang Mimi tulis tu.

Hari ini Wina hilang satu perkara gak dalam senarai tu yang wat Kak Wina sedih :(

Nak kena cari.

-wina1979-

Bidadari Syurga said...

hurmmm bila baca entry adik. kepala akak mula senaraikan apa yang pernah akak hilang... dammmmm yg sakit... yang parah.. semuanya dah berlalu... walaupun ada kabus... hopefuly disebalik tu ada cahaya....

aimie amalina said...

@ NA :
aiyooo
apakah kak wina..tabah ye..
insyaAllah mudah2an akak jumpe ye..



@ Bidadari Syurga:
=)
insyaAllah akak..moge kabus tu berlalu pergi dgn baek kan...pas ti ada cahaya di balik kabus tu..

mr.ninja ^___^ said...

saye xnk kehilangan kmu cik mimi

aimie amalina said...

@ mr.ninja ^___^:
saya juga x nak kehilangan kamu cik ninja =)

fieha said...

comelnye miow2..
tanpa kita sedar kdg2 Allah hilangkan benda yg kita syg untuk gantikan sesuatu yg lebi baik tapi kita selalu x perasan :)

CikMiMiey said...

tucing tuh tomeii .. ngee ~

ade kala yang hilang tuh berganti kan dan ade jugak yg hilang xkn dpt crik ganti nye ... peacee ^^

aimie amalina said...

@ fieha:
weee
tol tu fieha..=)



@ CikMiMiey :
betol tu mimi =)