Saturday, August 6, 2011

lessOn 43 = 6 RaMadHan

Bismillahirrahmanirrahim..


weeewooooo
 ramadhan dah tiba
sahur sudah
makan sudah
minum sudah
buang je bolom
weeee~

jom tengok kat bawah nih:


weeee~
ha..nak cite petikan ni saya amik dari ustaz Al-Kuliyyah semalam..
haaa..paham x makne yang

"terbaeeek itu"
 bukan Dafi je ade baekk punye, sedekah pun ade baekk punye taw
okeh, nak cite mean die:

misalan nye: kita masak kari ayam hari ni nak berbuka, So niat nak bagi jiran sebelah rumah juga. So, selesai je masak, cedokan lauk kari ayam yang pertama yang asal2 itulah yang seharusnya diberikan kepada jiran itu.

so paham x ape mean terbaik tu?
paham kan?
ha....maknenye, bukan bile kate sedekah..kite dah abis makan, yang bekas makanan kita or sisa2 tu baru nak bagi jiran..oooo tidak2..no2..
Utamakan niat yang berkumandang di hati, barulah sempurnakan untuk keperluan kite tu~
haaa..so nak sedekah tu biarlah ikhlas dan sempurna intipatinya okeh!

jom kite bersedekah reraaamaai!



4 comments:

NA said...

Terbaik. Baru pertama kali dengar untuk cedokan pertama tu.

Terima kasih untuk maklumat ini.

-wina1979-

aimie amalina said...

@ NA:
weeee..
cecaaameee akak wina cyg!

maszull said...

slm aimie...alhamdullilah pada sesiapa yg ada niat begitu..

bersedekahlah selagi termampu ...
memberi lebih baik dari menerima..:)

aimie amalina said...

@ maszull:
wassalm mama =)
alhamdulillah..
moge kite beruaya mnjadi golongn cm tu kan mama!