Friday, August 12, 2011

lessOn 49 = 12 RaMadHan

Bismillahirrahmanirrahim..

welcome2 12 ramadhan~
heee..
sedap tolla ikan pari masak asam podas..weeee
kenyang sudah..makan sudah..
buang sudah..

so..lesson time! :


okeh?
sudah baca ini lesson?
suda paham ka bolom?
hee..okeh...pahe ka dok pahe ka, meh ambe nak ghoyak skit la..heee..

Tidak kiralah sama ada ilmu yang digali..ilmu yang dicari adalah Ilmu Naqliah(berteraskan wahyu seperti aqidah, syariah dan akhlak) mahupun ilmu Aqliah(ilmu yang dizahirkan berpandukan akal untuk kemajuan duniawi, kedua-duanya sama penting. Dalam kesibukan mengejar keduniaan, usah dilupakan akhirat yang lebih menjanjikan kebahagiaan hakiki. Untuk mencapai kejayaan dalam due benda ni, jawaannye satu jek ----> ILMU. Lari la ke planet mane sekalipun, tetap jawapannye adalah ---> ILMU.! BUlan yang penuh berkat, bulan ramadhan ni, molek bebeno la, digunakan dengan menCari ilmu..

SelaMat menCari dan Mengamalkan Ilmu ye kawan-kawan! =.<






12 comments:

L said...

buat seesuatu pun perlu ada ilmu...
anda pemaarah ker?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jangan-marah.html#comments

aimie amalina said...

@L :
betol! mencari sesuatu adalah ilmu =)

JIJI YU said...

berbelit lidah aku nak baca ko taip kelantan..padahl aku org kelantan

aimie amalina said...

@ JIJI YU:
hahahahaha..nmpaknye x tawu sape yg fail disitu =p

aiman said...

hehe.. ilmu.. penting.. ilmu suluh hidup (motto sekolah dulu)

aimie amalina said...

@ aiman:
hahah..bagus aiman ni..pelajr cemerlang nih =p

Panggil aku Han said...

ilmu tu penting dalam kehidupan...even dh mati nnt pn kita still belajar jugak..:)

aimie amalina said...

@ Panggil aku Han:
betol!
ilmu di alam sana

SITI NOORNADIYANA said...

balance naqliah & aqliah. baru cemerlang dunia akhirat. thanks sis! :)


p/s :eh, boleh tak panggil sis? :P

aimie amalina said...

@ SITI NOORNADIYANA:
betoool tu =)

weee..eh..bisa aja..hihi =)

Iffah Afeefah said...

org kelantan jugak

tapi paham opah tulis

hehe

bile mase opah reti kecek kelate ni?

aimie amalina said...

@ Iffah Afeefah :
sebb dok dekat2 kelate..hahaha