Friday, August 12, 2011

maHU taPi MaLu

Bismillahirrahmanirrahim..












okeh.
ni BUkan Lagu DIna, MAhu taPI maLu.hahaha..ni Mahu yang lain ye..Mahu yang ape dan ape yang perlU MALU dan TIDAK PERLU MALU. Beselah..dah name manusia, kok banyaklah kehendak yang melebihi keperluan kan? ye dok? iyeeeee..mimi tawuuu! ihihi..dah ade sebijik laptop depan mate, taPi mahu yang lain Gok..yang lain tu macho la..cool la..bole main baling-baling la.Macam-macam alasan kuo sebab KEHENDAK.

So, itu dikategorikan sebagai ape?
MAHU yang perlu ada MALU. Malu pada orang lain yang masih kekurangan dalam keperluan, tapi kita masih membentak-bentak mahu dikotakan segala kehendak. tok sah malu dengan owang lain..malu dengan diri sendiri pon dah cukup..ye dok?


Bile tengok owang lain pusu-pusu pegi masjid nak ngaji Quran, denagr syarahan agama. Terasa terpanggil nak pegi gok, takot sok luse kena "panggil" , dah kompem x de sesaat pon yang nak UNDO balik kehidupan lepas.

So, ini cam mane pulak?
ini MAHU yang TIDAK PERLU MALU. Ha..moleklah..dah terasa terpanggil2..teketo2 nak pi masjid, nak pi surau, x yah lengah2..Kekadang saya sendiri ngaku.."malulah..sume orang tua jek..x de pon owang muda, canne nak g suro.." . Dalam mencari ilmu, tidak ada tua dan muda kan. Ade ke cek Ilmu tu becakap dengan kite, oi2 ko orang mude..ni ilmu untuk owang tua jek.. X de kan? So.abaikan kate-kate MALU dalam diri untuk kategori ini hokey?



sedaaaapnyeeeeee air tembikai susu, campur pulak sebelahnye cendol...ai.tengok agi sebelah cek ABC pulak..dok telan air liur sampai dah x de air liur nak telan..Emmm..nak ahhhh..nak gak sekarang..huuu..Tapi malu...huuuu...

ha..bulan-bulan pose ni..ni kategori yang canne pulak?
INi ketegori MAHU yang perlu MALU. Dah name kewajipan tiap-tiap mu'min di bulan pose, i repeat, WAJIB ye WAJIB, bukan sunat, bukan makruh, bukan harus. Sudah jatuh HUkumnya, WAJIB berpuasa dengan mematuhi segala peraturan dalam berpuasa, so.. usahla memandai-mandai nak pi tukaq hukum tu hokey. Ye..tawu...ayaq sume sedap.. tengok ayaq kat kolah mandi pon dok teliuq kan?heeee.. Tapi sudah Hukumnya begitu kan. Mengajar diri ni berdisiplin, berpenat lelah.. So..kalo ase-ase nak saje buka pose tu, sile MALU orite?


stori short : Yang baek-baek itu,  perlu ada MAHU dan TIDAK perlu MALU..
                  Yang jahat-jahat itu, perlu ada MALU dan TIDAK perlu MAHU..





p/s:autopublish---->mata panda




10 comments:

Niena Pengembara Ilahi said...

lgu dina ada eh malu tapi mahu hihihi

aiman said...

wah.. nice la.. cam lagu ramlah ram.. hee

sergeant keroro said...

hehe, jom tido opah. XD

myra yusreena said...

ouh ouh kite mahu,tapi malu..acane?hehe

peachippo said...

sokongggggggg !
malu biar berbatas.jgan malu tak bertempat ! :)

Iffah Afeefah said...

kalau tak mahu dan malu cmne lak

asamasin said...

mahu malu :D

syarifahsidrus said...

betul3. selalu gak cakap, seganlah nak pergi masjid, takde orang muda pun..ehee

[sutera kasih] said...

Yang baek-baek itu, perlu ada MAHU dan TIDAK perlu MALU..
Yang jahat-jahat itu, perlu ada MALU dan TIDAK perlu MAHU..


wiiwittt..nice2 :)

aimie amalina said...

@ Niena Pengembara Ilahi :
hahah..ade la akak..kiki



@ aiman :
hahhaa..ni veterean punye owg nih..hehe



@ sergeant keroro :
nah..out of topic..kiki =p



@ myra yusreena:
hahah..cam tu ah..hihi =p



@ peachippo :
weee..betoll! =)



@ Iffah Afeefah :
dok diam2..hahah =p



@ asamasin:
hahhaa..apakah ?



@ syarifahsidrus:
kikiki..same lah dgn iteee =p



@ [sutera kasih]:
heeee...maceh akak!