Tuesday, August 2, 2011

mana-mana saMe jE

Bismillahirrahmanirrahim..

Endless possibility by ~ OctoberLife



tenang je kan..
kekadang terasa nak jauh dari sume putar belit dunia
singgah masuk melarikan diri ke  dunia yang sebegini
biasalah, bila matahari mule menegak di atas pale
mula cari tempat berteduh kan?
macam tu jugalah manusia yang dihimpit masalah
x cukup masalah tambah lagi dengan beban?tanggungjawab?
akai mule ligat, berpinar-pinar rase nak pitam segala macam
untuk keluar dari kepompong tu..
masam manis - P.Ramlee
so?
terimalah hakikatnya..
kalau kita jadi sebuah tasik yang dalam..
jadilah yang ditengah2 nya
sentiasa ada..sentiasa dalam..sentiasa terjaga dari kekotoran
x macam di pinggiran..
di situlah sampah
di situlah juga meludahnya..
aii~
taPi tanpa pinggiran manakan nak sampai ke tengah kan?
pinggiran ka
tengah ka
sipi ka
jagailah "dia"
mata pon dah makin panda asenye ni~
ntah ape yang dicarotkan comei2 nih..
heeee~





16 comments:

Scya Lollita said...

dalam maknanya ni , suka ! ^_^

Kakzakie said...

Sentiasa mendekatkan diri padaNya insya-Allah kita tetap redha dan pasti akan diberi penyelesaian di penghujungnya...

sergeant keroro said...

wah!! XD

p/s : pandai berpuisi, berjangkit dengan kak sunah eh? :P

Kancil 8349 said...

saya dah tag nama kamu...jom ikut segmen

http://kancil8349.blogspot.com/2011/08/segmen-jom-kite-fobia-bersame-cik-pika.html

maszull said...

slm...tulisan dam mcm puisi kalau tambah sikit jadikn bunga2 cikit mesti dah jadi mcm puisi puitis...:)

[sutera kasih] said...

perghhh..puitisnya ayat aimie..hehe

Suhaili Sarif said...

masalah
masalah
masalah
hmmmm.....

si cantik sally said...

amboi2 dier.....madah2 pujangga ewwww..suke2 suke gile...tenang nengok pic ni..kagum!!!

aiman said...

wah.. hebat la berpuisi.. mintak ajar..

asamasin said...

sy suke 'mata panda' :D

syarifahsidrus said...

tenang je gambar tu. aurora..

kena pandai jaga diri. letak diri kat tempat orang tak mampu membinasakan kita, tapi kita yang mengawal diri ke. :)

aimie amalina said...

@ Scya Lollita:
+____________________+


@ Kakzakie :
betol!
Dia la kehidupan kite =)


@ sergeant keroro :
kikikiki
jangkit sikiiiiit je =p


@ maszull :
weeeee~ ye akak!



@ [sutera kasih]:
hahaha
xla..biase je kak ui



@ si cantik sally :
weeee
cantekkan gambo ni :)


@ aiman:
jom belaho sesaaame
tapi aiman belanje eskem..=p


@ asamasin:
hhahhahaha =p



@ syarifahsidrus:
aurora ye..
weeeeee~
betol!

Amni said...

ermmm... baca dan berusaha untuk memahami.. suka komen syarifahsidrus.. =)

salam ramadhan almubarak dear...

JIJI YU said...

ada cara lebih mudah nak menenangkan hati..tapi tak ramai yang cuba

Sunah Sakura said...

ermm..betul tu aimie..

aimie amalina said...

@ Amni :
berusaha=Tawakal+usaha =)
wee.
camat buke!



@ JIJI YU :
betol
banyak yg amik jalan susah ann




@ Sunah Sakura:
betol3!
weeee =)