Monday, August 1, 2011

dok LekLok ye

Bismillahirrahmanirrahim..



Hope by ~ onixa


hati itu lemah kan
hati tu cepat je nak sayu kan
hati tu cepat je nak tacing kan
hati tu cepat jek nak berubah kan
hati tu cepat jek nak rebah kan
Tapi
kalo x de hati, mati
kalo x de hati, kaku
kalo x de hati, sakit dalam nih!
kalo x de hati, jiwa sorang2
emm
hati..jangan cepat salah sangka ye
baek2 taw
emm3..
tuhan cakap ape?

 “Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain.Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.”
 [surah Al-Hujarat: 12]

hati, kasihani kat tuan kamu ni ye!
be nice!
>_________________<





4 comments:

Kancil 8349 said...

selamat berpuasa daripada kancil

aimie amalina said...

@ Kancil 8349 :
Maceeeh cek kancil!
selamat jugak >___<

myra yusreena said...

hihi..incik hati..duk diam2 okeyhh..hehe

aimie amalina said...

@ myra yusreena :
weee
tula..jgn nak ngenga dee ann =)