Saturday, August 13, 2011

HoBI dalaM meMori

Bismillahirrahmanirrahim..



Dunia blogging ni baru jek dok menjadi rangking teratas dalam hobiku..Huu..arapnye, berkekalanlah sampai saat jari ni dah x mampu nak taip..huuuu..Dalam dok blogging tetibe cam terdengar-dengar ada yang memanggil mimi..huuuu...

aishh..!ne de antu pose2 ni..heee..bukan manusia, mahupun haiwan yang x bole bercakap tu..tapi..

huuuuuu...Hobi-hobi ku sewaktu ketika duluu...


1)KUmpul setem..
waaa..zaman ni zaman kumpul setem gaknye..berbuku-buku dah simpan.Tiap kali ade keluaran baru, tiap kali tulah tercegat depan pejabat pos.Kalo nak yang free, mujurlah makcik keje kerani..tiap kali dapat surat, kerat bagi kat mimi.huuu..Ujung minggu sesi membubuh setem dalam albumm..pas tu asek nak tengooook je sebab banyakk kaler-kaler..heee..rindunyeela..


2)ada penpal
weeee..zaman utus surat menyurat..hihihi..ujung minggu makcik datang sekolah, bawa surat daripada penpal..merata malaysia berkawan.heee..mang dasar banyak cakap kan..heeee.. Alhamdulillah, ada yang dah jumpe kat Fb sekarang.. teringin lagi nak tulis
"kehadapan saudari blablabla...." hehee..comei kan?


3)kumpul Fokus SPM, Pelita Bahasa, Dewan Siswa..
weeee..ni pon suke jugak!hahahaha...kekadang buka dok bace sangat pon..suke gamaknye belambak-lambak majalah kat bilik..hahah..adoii..sekarang ni bawu terasa nak buka balik Pelita Bahasa sebab terasa BM makin tunggang tertonggeng..heee..


4)buat buku Biodata kawan-kawan
hahahha..ni mang lawok kalo hingat dan ada yang wujud lagi sampai sekarang. Ada kawan paling karib la, kawan baik la, kawan sejati la, kawan biasa lah.hahahha..bole plak beza2 kan?hihihi..pas tu warne warni buku tu..ade lukih katon2..kalo spesel tu, ha..spesel la lukisan nye, pas tu biodatanye bermuka2 surat la..heheh..adoiii...


5)galah panjang
pehhhhhh~ walaupon selalu jadi anak bulan sebab kecik..kikiki...tiap-tiap petang main..hahhha..adoi..laki pompuan same jek. Siap ade geng nih..kalah abis..kene kejar..hahah.adoii..


6)round2 taman dengan beskal
kikiki..mang dasar banyak cakap..dasar kuat jalan..kikiki..."amalina...jom nek basikal"~zsuppppp...dah kat luo pago dah sebab membe panggey..kikiki..g beli rojak buah singgit, pusing taman simpang sampai nak dekat maghrib..ada satu ketika sampai tayar basikal pancit pon x seda tapi boleh tanye cam ni, " ehh..nape terhincut-hincut badan ni tetibe bawa beskal ni..", adoooooi...pancit la tu..bole plak tye..ish2...


kenangan kalo dikenang mang indah kan... x salah pon nak ulang balik kenangan itu seandainya membawa kegembiraan dihati dan tidak salah di sisi Ilahi.. =)





10 comments:

Suhaili Sarif said...

waaa betulll..
akak xtau kenapa dulu org suka kumpul setem.hehe

tp akk x suka pun.hihi

akak suka kumpul novel kanak2

aimie amalina said...

@ Suhaili Sarif :
heeee..mest kumpul banyak2 kan...best gile..pnoh rak

mr_mrs mikko said...

akaka dlu kumpul setem sbb kna bagi album stem dr aunty yg mmg byk stem..hihi...

trus terminat juga, tp ilang suda bha album tu.. sedih eh.

aimie amalina said...

@ mr_mrs mikko:
waaa..
sama ngn kaka nih..heeee..
aiyoo...tula akak..letak mana juga tuh.

SITI NOORNADIYANA said...

comel lah sis. hehe. yg part kumpul buku biodata tu, yana pon suke gak. siap beli buku nota gambar mickey mouse lah, pooh lah. :D

p/s : dulu pakai shortform kawan karib=KK, kawan spesel=KS. siap ade shortform lagi tuh. tak thu lah ape bezenye. :P

maszull said...

salam...sama lah hobi aimie tu kumpul stem...
seronokkn dpt tengok stem yg cantik2 tu...:)

sleeping_maniac90 said...

pna gak kumpul biodata hehe..
tp wt kjp jew.....

CikMiMiey said...

no. 4 jadi kegilaan mimi juge mase zmn 90 an .. hihi

Iffah Afeefah said...

bku biodata wakaka

aimie amalina said...

@ SITI NOORNADIYANA :
hahaha..kamu pon comei jugak!



@ maszull :
wassalam..weee..betol tu mama..bes je =)



@ sleeping_maniac90:
heee..penah jugak kan =)



@ CikMiMiey :
heeee...same jela dgn akak nye


@ Iffah Afeefah :
gelak ye..buat la tu...=p