Saturday, August 6, 2011

i'm SOO senSiTivE

Bismillahirrahmanirrahim..




I'm so sensitive by ~ alone-maggie




selalu fikir
selalu fikir,fikir,fikir
kenapa perlu ada rasa begini?
kenapa nak ditanya kenapa,
kenapa hanya menambah "kenapa" yang ke-2 kali kan
jadi bagaimana nak hadapi bende ni..
kalau boleh, tidak mahu rasa macam ni
tapi
masakan kalau tiada perencah, tiada rasa la
begitu juga dengan hati, sudah fungsinya merasa pelbagai rasa
mahu ditidakkan lagi macam mana kan?
apa yang ko tak nak sangat ni?
emm..sensitif
cepat je kan nak sensitif
"ala, pompuan kan.standard la kan"
saya tidak mahu menjadi "pompuan" itu walau hakikatnya kawan karib saya air mata
aduhai..


penat pulak ayat2 skema cam kek ateh tu..heee..x de..nak cite pasal sensitif sebenanyee....
emmm..
x delah sensitif dengan sesape pon tapi x taw la kalo ada yang sensitif dengan saya..saya guro ke..saya mohom maaf la yep2!
 T____T
.
.
.
..

sensitif penting:
1) supaya tawu keadaan sekeliling, ada owang histeria ke, jerit2 ke..owang majuk dengan kite ke ape ke
2) penting gak supaya tawu yang kite sebenarnye" INI SERIUS" bukan main-main..wuwuwuw
3) penting jugak supaya saling ingat yang tiap apa yang kite buat x sume nye betol, perlu ada yang bangkang tapi bangkang care comei ah kan2..jangan mai haru biru je..
4) supaya kita nak gitaw..kite sayang kat owang tuh!wee~ ni bukan dari pengalaman ye..tapi dari testimmonial owang..hehehe
5)ape lagi eyh? kome mesti tawuu gak kan..heheh



sensitif jadi GAWAT bile:
1) Hati diri sendiri merana sedangkan owang lain dok lompat bintang kegirangan makan kueh gelang..wuwuwu~ ni selalu ase..huk3
2) asek nak tacin2 kan sedangkan x de ape2 pon sangat~huu..selalu gak ase
3) owang x marah pon tapi perasan dimarah~ wuuu..selalu gak ni..aiseh..asal sume jek ni..heheh
4)bile asek kene perli jek..~wuwuwu..selaaaalu ase..nak wat canne..dah x reti nak balas..diam jeklah..wuwuwu
5) orang lain wat salah, aku plak kene marah~ haaa..ni pon selalu gak jadi..wuwuwuw..



aiseh..banyak gak yang gawat dalam diri mimi nih..wuwuwu..Nak wat cam nekan..hati manusia lain-lain.Mungkin kite nampak owang tu sangat tenang cam x de masalah..tapi sebenanye, jantung die bagai nak luruh dah..wuwuwu..

perkara pokoknye~ s
ensitif atau tidak, itulah adalah nikmat rasa yang diberikan oleh Tuhan untuk kita.
Kalo x sensitif langsung payah nih!kene p rawat. Sensitif tu walau kekadang dipandang serong oleh steng2 owang tapi sebenarnye, itulah hakikatnya jiwa manusia
Albert Einstein pon sensitif mase wat mentol taw!=p
Perasaan sensitif itu dicipta supaya hati manusia tidak sakit~
tidak rebah dengan sepantas roller coaster.
memang nampak cam ntah hape2 jek~ tapi cube bayangkan kalo x de deria sensitif tu dalam jiwa..x ke kakuu jek kite bile owang marah?ase cam nak nanes..tapi x boleh..Ha..mase tulah deria sensitif tu diguna pakai..
sakiiit wooo bile ase nak nanes tapi x boleh nanes..wuwuwuwu..

PokokNya~
kikiki
bijaklah mengawal perasaan Sensitif itu~ Tuhan tu dah jadikan molek2 untuk kite, so, kite pon gunelah molek2 juga~
cube menjadi manusia yang rasional
dan berfikir secara logik+terbuka+positif
insyaAllah, nikmat Sensitif itu pasti kite nampak ada baiknya disitu!





11 comments:

CikMiMiey said...

huhuuu .. sume org misti sensitif , cume beza kott tahap ke sensiviti masing2 kankan ..hihi :)

aimie amalina said...

@CikMiMiey :
yezzzzzaaa!
tersaaangat la tepat! =)

adan said...

manusia lumrah punya perasaan sensiif ni.. tp klu hal kecik pun dah sensitif memang kena hati2 aka susah la nak jaga hati dia..

aimie amalina said...

@ adan:
betol!
bijak kawal hati k!=)

[sutera kasih] said...

aimie ke yg sensitif?
panjang bebeno bebelan tu dekk hehe
sensitif kt sape tu :P

aimie amalina said...

@ [sutera kasih] :
panjang kan?
hahaha...sebb byk ckp..kikiki..
x de sape2 la kak..ikiki

NA said...

Mimito eh ada Mimi lain lak. Panggil Aimie ler pula. Kak Wina pun sensitif gak. Lagi waktu bendera merah nak datang. Oo gila rasa lain benar.

Sekarang ni kena kawal. Aha betul kena fikir dalam-dalam, rasional

-wina1979-

aimie amalina said...

@ NA:
hehehe..pangey memane pun boleh kak..
kikiki
tula..
bile nak mai bendera merah lagi gawat seh..
kikiki..
insyaAllah kite waras lag an..=)

Lavender Lassie Roses said...

Sensitip tu normal la Lily,.. semua org ada kesensitipan masing2kan.. cuma bila sensitip tu, kita knelah menggunakan akal dan emosi untuk stabilkannya.. ne x, ade yg sesetengahnye tu sensitip yang amat sampai mende2 kecik pun nak sensitip..payah gak kalo nak interact dengan org macam tu..sakit jiwa woo~

sleeping_maniac90 said...

huhuhuhu..
ak bkn jns snstf..
tp kn btul la..
kite kdg2 prlu prasaan snstf tuh..
kalo org tga sdey, xkn kta nk wt cm xd prasaan gelak2 plak kan..

aimie amalina said...

@ Lavender Lassie Roses:
weee
betol tu sis!
saya penah ade kwn cm tu..mak aiii..
sengsara..wuwuw



@ sleeping_maniac90:
hehehe..ati kental nih..
hehehe..
tula..pentg supaya alert =)