Sunday, August 7, 2011

lessOn 44 = 7 RaMadHan

Bismillahirrahmanirrahim..


weeee~
tiptaptiptap..
genap la seminggu berpuasa..hari ini 7 ramadhan sudah..pehhh~ tulah owang tuo-tuo cakap, ni owang tuo-tuo cakap taw, bukan cek mimi caka taw masa kalo x dihitung, berlalu selaju El-nino gitu.Tol dak? Ha, kan dah seminggu puasa, alhamdulillah. Ase baru sat ni post tutop tirai 6 ramadhan. Kikiki..ni dah post yang baru. Weeee~ jom tengok lesson ari ini:




pehhhhh..
dasat x dasat nye kuasa tuhan tu. Dia cakap, kalo kita puasa, kita dijauhkan dari api neraka sejauh 77 tahun, lame kot. Kan2? makanye, ambilla peluang yang lebih berharga daripada emas ini untuk merebut segaala bentuk,corak,analogi ke kronologi ke meraih redha, berkat, kasih sayang dah pahala dari-Nya. Ni bukan selalu nak boleh ade peluang cenggini. Dalam setaun sekali je ha. Tu pon, kalo umor masih panjang kan? insyaAllah, semoga kita masih ada masa dan waktu mencapai redha ini ye kawan-kawan.~ jom pose molek2 ye ahad nih!


4 comments:

maszull said...

salam pagi...semoga hari ini lebih bermakna lagi dari semalam...

selamat berpuasa hari yg ke 7 ye aimie....:)

aimie amalina said...

@ maszull :
insyaAllah mama!
camat pose ari ke-7 juge mama!

Iffah Afeefah said...

pose molek

y tak moleknye opah tak bgn shur

opah tak kejutpon

aimie amalina said...

@ Iffah Afeefah:
gagagaga..
ala..
opah asyik sangat dengan milo sampai x dan nak kejot kome..kikiki