Thursday, August 11, 2011

lessOn 48= 11 RaMadHan

Bismillahirrahmanirrahim..



weee~
welcome to 11 ramadhan..
alhamdulillah...dapat gak sahur tadi..weeee
konyang sudah cek stomach nih.
so dah konyang ni..sahur2 ni jom mai tengok sat lesson rini :





Haaaa...today's lesson is talk about when people do some mistake or anything bad, we should tego2 them..don't let them sesat dalam kejahilan..dalam kesalahan yang dorang dok buat tuh..

SEbab ape? sebabnye...timbulla kerana nila setitik, abis milo seteko... Haa..Sebab tu kite dalam Islam Harus saling menego..saling mengingat, saling membantu antara satu sama lain..

Yang mane salah betolkan.. Ynag mane betol...betolla.so...wajarlah diteruskan.. =.<
INi kerana..seandainya, kita melihat mereka yang bergelumang dengan melakukan perkara-perkara mungkar ini tanpa berbuat pape, Allah akan menurunkan azab sekaligus sekalian mereka2 itu. Yang buat jahat ke x jahat ke..sume merasa kesan yang same. Time ni lah pakat nak tunding ibu jari la..ibu jari kaki la..hang salah..hang yang wat itu ini..

soo..dah x ade gune nye bila "kun faya kun.." dah di keluarkan oleh Allah S.W.T
nak ke merasa azab Allah yang pedih lagi menyakitkan tu? Nauzubillah minzalik..

So..nak x nak..pelan-pelan la kite saling menego saling mengingati antara satu sama lain. Tiada manusia yang sempurna. Sempurna Akan terjalin apabila lobang kekurangan saling ditampung antara satu sama lain. InsyaAllah. =.<


11 comments:

Cik Sara said...

Ala..sebut milo2x pula.. tahulah orang bersahur ngan milo je pagi ni..huhuhu..=(

aimie amalina said...

@Cik Sara :
upsss...mie sebot dulu ahh..
alolo..ciaanye.x pe..yg pntg saho =)

SITI NOORNADIYANA said...

bila dlm keadaan public, adakalanya x mampu nak tegur. cnth, tgah jalan2 nmpk org tak puasa. hanya mampu tegur dlm hati je. lemahnya iman...

aimie amalina said...

@ SITI NOORNADIYANA:
huuu..xpela yana...berusaha sedaya upaya okeh!

ct kamaliah said...

InsyaAllah...moga kita diberi kesempatan sempurnakan ibadat di bln mulia nie..;))

aimie amalina said...

@ ct kamaliah:
insyaAllah ct =)

maszull said...

salam aimie...dalam hidup ini tolong menolong,bantu membantu, tegur menegur mmg sepatutnya harus ada antara manusia ini kalau x semuanya akan terus hanyut dlm dunia yg serba hipokrit ni....:)

aimie amalina said...

@ maszull:
betol tu mama!
saling bermasyarakat kan mama =)

Puteri said...

hhmmm..kalau ditego nanti dia balas balik.. "aii..dah insaf ke..atau stakat insaf bulan posa"..

Iffah Afeefah said...

hurmmm ustazah opah

aimie amalina said...

@ Puteri :
tula cek puteri..cam tulah..ayoo..=p



@ Iffah Afeefah :
hak3..comeinye..ustazah opah..kiki