Saturday, August 13, 2011

lessOn 50 = 13 ramadHan

Bismillahirrahmanirrahim..



waaa..
bersemangat sahur rini sebab ade gulai lemak rebung!
hahha..sekali lagi pipi akan berbulu..kikiki

x pela, mulekan 13 ramadhan ini dengan ini:



haaaaa.. Ni adalah petua untuk dimurahkan rezeki dan dipanjangkan usia. So..berbaek-baek la kite sesame manusia.. Saling mengasihanilah kite kerana Allah. Apabila niat mengasihani ini bertuankan Allah S.W.T, insyaAllah jalan sillaturrahim ini membuahkan rahmat untuk kesejahteraan sejagat.. Sentiasa beroleh kedamaian, tiada kemusnahan yang akan berlaku.
So, pose-pose ni, salah satu cara nak membuahkan sillaturrahim ke arah-Nya adalah dengan bersolat terawih. Ni salah satu nyela.. Banyak lagi cara kan?

Dengan menghadiri solat terawih secara berjemaah, kat masjid, kat suro, yang x penah tego, jadi mai dok sembang rapat lepas salam-salam, pas ciom2 pipi, heee..an2? So, nampak x..rahmat yang Allah turunkan di sebalik solat berjemaah itu sendiri. BUkan semata-mata beribadah kepada-Nya, tetpi untuk kesejahteraan kepada diri kite sendiri.   

shot stori: MOh le peGi sola terawih rame2 yee!


14 comments:

Heidi Shafiq said...

Alhamdulillah.. :)

aimie amalina said...

@ Heidi Shafiq:
alhamdulillah =)

Gen2Merah said...

syukur alhamdulillah.. terima kasih atas perkongsian yang bermanfaat ini ye..

salam ukhuwah

Iffah Afeefah said...

hubungan kite ert kan opah hehe

Wanz Mejuez said...

thanks ya ustazah... =)

alhamdullilah.. yang mana tak kenal dikenal kenal kan... yang mana jauh di dekat dekat kan...

aimie amalina said...

@ Gen2Merah :
sesaaaaamee cek gen2 =)



@ Iffah Afeefah:
uihhh..harus..opah dgn cucu an..heee =)


@Wanz Mejuez:
ustazah?hahaaha
cecameee =)
@

JIJI YU said...

sebab tu saf tu kena rapa2..baghu le jiwa terhubung

SITI NOORNADIYANA said...

surau semakin sikit saf.

p/s : sedapnya gulai rebung. :D

aimie amalina said...

@ JIJI YU:
wee..betol!
ni lagi satu faktor =)



@ SITI NOORNADIYANA:
wuuu
sedih2..=(


mang sedaaap!hihi

hamzah ian said...

jum jum g tarawikh.. hehe

aimie amalina said...

@ hamzah ian:
syooooooommmm!

aiman said...

betul2.. tp laki xde cium2 pipi.. salam2 jer.. :)

aimie amalina said...

@ aiman:
hahahahhaah..yela aiman =p

CikMiMiey said...

two thumbs up tuk ustazah mimi :)