Friday, August 5, 2011

tazKirah LepaS maKan

Bismillahirrahmanirrahim..



errk~
alhamdulillah..
ups!
akiusemi(care sebut untuk excuse me)
hehehehe
tersedawa katira pulak..hehehehe
weee~
alhamdulillah..dah selesai 5 Ramadhan..
tapi mimi nak kongsi tazkirah kat Al-Kuliyah tadi.
heehhe..lawok ah ustaz tu..mang menarik tazkirah nye..
antara yang menarik minat mimi tadi:


Tak semestinya beli yang MURAH itu BERJIMAT
Tak semestinya juga beli yang MAHAL itu MEMBAZIR..

haaa..
dapat x maksudnye?


misalan kate: beli kasut  1 hengget..pas tu cepat tercabot tapak kaki sebab kome lapo sangat pas tu dalam seminggu mesti beli kasot berkoyan-kotan..x ke bazir?


pas tu

misalan ke-2: beli kete 6, 7 pacuan roda, mang lengkap sume..siap bole buat rumah bergerak..tapi die ase die perlu beli kete tu sebab dapat jalan jauh..dapat save duet ke ape ke..so...x de la membazir kan?


ha...cam tula ustaz tu cakap tadi..kikiki..
soo..papepun, ingat la tiap kali berbelanje tu..
berbelanja kerana-Nya!





8 comments:

Dzarief Zuhdi said...

alah.. tertido petang tadi.. terlepas plak al-kuliyyah.. haha.. mcm best..

BERT said...

tazkirah yang baeikk.. betol cakap ustaz tu..

aimie amalina said...

@ Dzarief Zuhdi :
hahaha
x pe..tgk kat tonton.my eyh =)

aimie amalina said...

@BERT :
kan3...=)

anismelon said...

setuju setuju..elak kan pemnaziran..heee

aimie amalina said...

@ anismelon :
aah...anti-bazir! =)

maszull said...

slm..betul2 apa yg ustaz tu ckp ptg tadi...best jugak dengar ptg jitu...:)elakkn pembaziran...

aimie amalina said...

@ maszull :
wassalam=)
betol tu mama!
elakkan selagi boleh kan =)