Thursday, August 11, 2011

MaTured ke dok KOme ni?

Bismillahirrahmanirrahim..




"err...adik tingkatan bape"
"adik nak cari ape..kat sini cari kerja saje.."
"hee..akak kau ka tu..ingat adik kau.."

waaaaaaaa....!
tulah antara dialog2 di mana saya yang dah ber 20-an ini masih dianggap macam budak sekolah..Huuu..pity me T__T

Nak wat lagu mano kan..Adik mang panjang dari kakak..So..kekadang owang konpius gak sape adik sape akak. Tapi muke ni x cukup matured ke lagi jadi golongan 20-an. Nak kate makan jamu idok jugak. Ari-ari minum susu omega++ dan makan scott emulsion kot jadi cam ni..heeee.Ntah..x taw..P tye pakcik scott yang dok kendong ikan besaq kat luo kotak scott emulsion tu..heee

Tapi sebenarnye..adakah kematangan di Ukur dari UMor?

weeee. Tulah persoalannye. rata-rata saya membuat penilaian sendiri kat dunia belOg ni.. Jawapannye TIDAK!

kekadang x sangka..umo nye bawu belasan taon tapi mampu mengupas toPik seakan dah lame JOin POlitik..hooo...MUngkin sebab die mang mengikuti Perkembangan politi or cecite nak jadi Menteri kot..emm..

Ada jugak sebaya saya Tapi bahasa dan pandangannye nuhhhhhh~ kalah i . *malu jap*..hee..sebabnye luas dengan segala ilmu pengetahuan .Mang Tabik berspring2 ah dengan owang cam ni.Berkat kerajinan dan keUtuhan die menggali Ilmu kan..pastu curah plak kat belog..pehhh.Berganda2 pahala..alhamdulillah..

So, x kesah la dia 10 tahon ke 15 tahon ke, 26 tahun ke..50 tahun ke.. Kematangan bukan berterletak pada usia tu.
Ye...betul..mimi tawu..kome nak cakap..lagi lame hidup..lagi banyak makan asam garam kehidupan an2?hee..Tawu dohh....TAPI
macam mana pulak kalo pemikiran budak 12 tahun yang dah hidup berdikari dari kecik? DIa la akak, dia la mak..dia la ayah.. die uruskan adik2.. Ha...takke..seusia mude gitu dah melalui perit jerih kehidupan. Kekadang..malu..budak yang kecik cam tu pon panda nak hargai makanan daripada yang tua ganyut dok buang2 makan dalam tong sampah..Huuu..maluu saya...

Pendek cite: Pengalaman mendoRong pertamBAHannya KematanGan daLam keHidupan!

One more..
X kesah la die tu ape sekali pon..anak raja?pengemis?pelumba moto cross? Pembuat donut? 
haa...sumenye same je.. Tiada beza. Sebabnye.. Tanpa pembuat donut, raja x leh makan donut gak kan? kaLo Raja x bagi gaji, Pembuat donut nak makan ape pulok? soo.sume nye melengkapi antara satu sama lain. X yah nak beza2..Ko dapat 1, aku  dapat 2.ko  dapat 3 aku dapat 10.. heeee. Itu Tidak ADILLL! heee...

So..Marilah menggali pengalaman sementaRa usIa masih berSama kite! =.<







10 comments:

AzatLazat said...

budak kecik budak kecik
seronok jugak mengata orang ni
hahahahahhaa
bluek :P

aimie amalina said...

@ AzatLazat :
hahaha..aii..nasib la pose jat..kalo x..aii...=p

AzatLazat said...

apa2 bulan posa apa?
kalo bulan tak posa boleh cari pasai la
hahaha

tak baik tau dik ada pemikiran macam tu, takpe dik lepas ni berubah ye
tak mau dendam2 ni
hahaha
bluek :P

aimie amalina said...

@AzatLazat:
hohohohoho
dok aih..adek mang baek..dok diam2 je..
pak ostad la mai sini pelik2 =p

Cik Sara said...

aih, lagut mana nih.. entah bila tahun baru bleh matured an?

aiman said...

hehe.. betul.. ramai yg matang dr umur.. ramai juga yg xmatang2..hehe..

Puteri said...

kadang2 bukan tak matang..tapi sebab 'babyface' so..nampak cam tak matang..

tapi kebanyakan budak2 skang dah matang sebelum usia..

Iffah Afeefah said...

btol sgt2

sbb kak ngah tak sgke pon dia belasan taun

aimie amalina said...

@ Cik Sara:
hehehe..nnti bile dah ade oban..=p



@ aiman :
er..teraasa i...hehhe =p



@ Puteri :
wee..betol tu cek puteri..cnthnye cam owg ni ah..kikiki =p



@ Iffah Afeefah :
kikiki..weewittt..sapekah?
hihihi

[sutera kasih] said...

muka aimie mcm bkn 20 ann :P