Tuesday, August 9, 2011

taKot, gi maen jauh-jaOh

Bismillahirrahmanirrahim..




I'm Afraid by ~ Dri7



errr..takotnye dengan lipas..meraaaaayaaaap..heee
takot gak dengan anak ayam..takot die patok tapi comei..hee
huuu..takot gak dengan owang gile takot kene cekik..
huuu..
kalo nak cite pasal takot..banyak bende yang takot kot!huhu.. tak terhitung dengan jari.Kikiki... 
Takot dalam erti kata lain, afraid la dalam omputehnye satu perasaan dimana ase teketo-keto..ase cam nak tekecing bile nak buat mende tu. Ase cam gementar jek..Ha..Takot la tu.. Huuu..saya ni sangat penakot owang nye..


I'm not afraid by ~ ioanacoke


kalo owang marah saya yang disebabkan kesalahan owang lain, wuwu, takot nak tegakkan balik.
Kalo owang buli2 saya..saya takot gak nak lawan balik..wuuu...pity me.
kalo owang x pedulikan saya...takot nak tanye.."eh..nape kite cam ni.."
kalo mama dan apak senyap, wuuu..lagi takot..ase cam pelik jek.Umah sunyi sepi..
Kalo owang x balas msg dalam mase seminit due, wuuu. takot.."die marah aku ke ni..."
kalo owang x angkat kol, wuu..pon same gak cam kat atas..

huuu..kalo nak cite..mang banyak la sebenanye..terlalu banyak bende yang takot..
takot gak..satu hari nanti x dapat nak membalas kasih sayang yang dicurahkan kat saya... cam Tuhan, Mak ayah, keluarga, kengkawan dan ......

emmm..takot gak kalo-kalo sok luse saya x dapat nak taip kat belog ni lagi..wuuuu...rindu saya taw..T___T

waaaa...kan...x abis kan? terlalu banyak ah..pendek kate. Infiniti.

Tapi kome Tawu dok takot ni ada due meaning:


1) Takot yang baik:
- Takot nak melakukan pekara2 yang mungkar..Nehi2 tu mungkar.Nanti tuhan bagi hukuman, sat jek dah meroyan..wuwuwu.. so 24 jam jadi aimie yang baek..huhu
-Takot nak lawan cakap mak ayah..walaupun kekadang ase cam x pueh hati ke ape..ish2..x bek..deme owang tua kan.. Utamakan yang utama dari hawa nafsu marah dalam hati.. so, jadi anak yang sopan lagi santun


2) takot yang tak baik:
- takot nak tegakkan kebenaran, huuu...rugi jek cikgu BM dok ajo "berani kerana benar, takot kerana salah", bace jek?jom ah amalkan!
-takot nak berterus terang, huuu...walau kekadang ase "bekla aku tipu..nak jage hati die.." tapi sampai bile kan? Lambat laun akan berterus terang gak.. So..x yah tipu lelame..going to be trut2 person =)
-takot nak buat baik, errr, yelah nanti owang kate kolot la, kampungan la..huuu..mulut owang sampai bile pon x kan benti nak cakap..sampai tido pon dok potpetpotpet(cam mengata diri sendiri jek..hahaha), so..abaikan, teruskan niat murni tu k!


ha..ni serba sedikit je la ulasan pasal takot ni. Ada takot yang baek..ada Takot yang x baek. Cam entri yang lepas. Kita selalu ada pilihan. PIlih dengan betol! 
Nak pinjam kate kak ngah jap --> U are what U choose!

weee... =.<




p/s: asal entri ari ni banyak pasal koceeeen jek..huhu..konpius.0.0




11 comments:

GaRy™ said...

gary selalu takut untuk berterus-terang.. selalu nak jaga ati orang... T^T

aimie amalina said...

@ GaRy™ :
wuwuwuw
sameee! T___T

Bidadari Syurga said...

akak jenis takut yang tak baik... tu sebijik adik... at least... simpan buruk org dalam hati sendiri... seboleh2nya akak akan pegang... biarlah yg buruk tu terserlah di jiwa akak... tuhan lebih tahu...

takut yang baik tu... kdang2 akak memang pendiam. so bila duduk akak masih diam... tak tahu nak berbual apa. tak bermaksud... cuma diam tu dah menjadi sebahagian...

aimie amalina said...

@ Bidadari Syurga:
huuu...kekadang saya pon di tempat akak..
huu..x dapat dinafikan..nak sembunyikan sume tu dengan diam je kan..
moge diam tu menjadi suatu telahan yang baek utk satu hari nanti kan kak?

Luqeem™ said...

ada takot baik dgn tak baik ke. hebat!..baru tau..thanks! hehe..:)

NA said...

Entah selalu takut bukan-bukan. Buat sesuatu dah fikir negatif. Syoh-syoh jauh.

-wina1979-

aimie amalina said...

@ Luqeem™:
heee..
pandangan saya cek luqeem..macehh =)



@ NA:
heee
syoh2 kan...=p

Iffah Afeefah said...

kak ngh pon penakot

wakaka

lipas geli

hurmm you are what you think..

kalau awk ckp tkut mmg awk bebetol akn tkot

aimie amalina said...

@ Iffah Afeefah :
kiki
ape same dgn opah ni?
hahaha..ayooo...
betol tu kak ngah!

peachippo said...

eiiiiiii , seram nye tgok gambar kucing tuu seram,dah la mlm2 nih..heheh..takot ! :P

aimie amalina said...

@ peachippo:
aiyaaak..
hehehe..pengaroh takot dah p kat peach..kiki...