Wednesday, September 21, 2011

ada aku keSah?

Bismillahirrahmanirrahim..



Ada aku kesah? huh! sebab aku kesah la aku tulih macam ni. Kalo aku tak kesah, aku dah lame dah post ni kat Dewan Undangan Negeri.. kikiki.. Tajuk nak havoc penuh dengan emosi je kan..heeee..Beselah..nak carik owang mai bace,ingat senang ke? agak susah ye disitu..heeee.Okeh, enuf! =]

Kekadang tanpa kita sedari, tak taw la kome sedo ke idok, kalo mimi, mimi ase mimi tersedo la.. disebabkan sifat ke tidak kesah han kite tu boleh menjejaskan kehidupan, keamanan, ke privasian hidup orang lain..

KIta mang tak kesah, tapi kita penah pikir ke orang tu kesah ke idok? Sikap sambil lewa yang membuak-buak dalam diri seringkali menjadikan diri kita sama macam orang lain. Dalam erti kate lain, aku suka la doraemon,aku pon dengan tidak kesahnye, mengiyekan,korang sume suke doraemon gak. Padahal si peoh tu benci gila ya amat dengan doraemon, die suke usop sontorian jek.

Ha, macam tulah. Paham kan? tak paham?okeh, tu asaimen untuk korang,kene paham gak entri ni..heeeee... So, kat sini nak tekan kan.. sifat "Kesah" tu jangan la di sambil-sambil lewakan.. jangan la di kaki-kaki kan sangat. ENtah ape yang kita buat tu sebenarnye mendatangkan ketidak sukaan dihati orang lain. 

Kan tak elok kan? kita seboleh nye nak menjaga hubungan kita dengan orang lain. So, sebelom nak jage hubungan kita dengan orang lain tu, kita jaga hubungan kita dengan tuhan, kita jaga diri kita ni. Apa yang aku lontarkan dari mulut ni, sumenya betol ke? ye, memamg, kita takkan pernah puaskan hati semua orang. Tak suruh pon, pi buat servay " eh..ko suke aku cakap tak." " ko rase aku caka okeh ke ada memane kene top up lagi.." Dok......

Bukan lagu tu.. Sekurang-kurangnye, apa yang lahir dari mulut, apa yang lahir dari hati kita tu, paling-paling, tidak menyentuh sensitiviti orang lain kan? Tu asenye dah lebih dari cukup. Kita tak kaco hidup orang, orang pon tak kaco hidup kan? haaa.. barulah bole angkat papan PEACE besaq-besaq.. heeeee...

shot setori : Be sensitive to our enviroment! (sensititif yang berpada-pada hokeh) 
heeeee.. peace! =.<


16 comments:

jehanfrhin said...

nak buat peace jugak!! pEacE~!!^^

aimi said...

:) lau ati yg xd perasaan... mksd ny dy x sensitive dgn keadaan sekeliling dy. cm ner?? :)

Niena Pengembara Ilahi said...

btul... :)
jga hubungan kta dgn Allah dlu...

cik pulau said...

betol..
kita idup bermasyarakat..
so tak boleh sangat nak amalkan "ada aku kesah" sebab kita memang kena kesah..

BERT said...

ader org lagi suke jadi selfish tanpa pk perasann org lain

SweetLikeWhat said...

setuju tuh..tak boleh lah semuanya tak kisah..kena kisah jugak kalau melibatkan perasaan orang lain :)

NA said...

Wah bernas idea Mimito. Penting utamakan menyukakan Allah. Kalau Allah suka, takde masalah kalau orang lain tak suka.

-wina1979-

abghani said...

bab kebaikan masyarakat kita kena kesah

dhiera said...

ada aku kesah? he

JIJI YU said...

ngn ALLAh jgn kasi putus

mr.ninja ^___^ said...

ngn diri owg laen sebok plak nk kesah,nk amik tawu..sebok je nk korek2 rahsia..bile owg nk tawu psl diri die,tawu plak nk sorok2,xde apela2 nntila..mcm2 alasan nk cover diri sndirik..

byk kn cmtu cik mimi..mencik!!!

Iffah Afeefah said...

Atok emo hahaha

mr.ninja ^___^ said...

hahahah..biar r..sebok je kak ngah ni..weekkkk =p

KaK LimAh Si SupiR said...

bek r..akan cube nt ^_^

[sutera kasih] said...

betul tu dek..akak setuju :)

kena sensitif jgk dgn persekitaran..jgn terlalu mengamalkan 'AAK'..tak elok jgk kadang2 sebab nampak mcm diri ego tp sebenarnya 'Makdal' huhu

Jue said...

ade lg ke org yg sensitif di dunia ni. ni bandar la beb. open minded la skit. ade aku kesah?

hihi tu komen gurau2 je..terikut emo time bc entry ni hahaha