Thursday, September 15, 2011

keCIkkkkkk BeSOOOOoo KecIIIkkk beSOOoooooOO

Bismillahirrahmanirrahim..


Kecik: ha..woit besa..ko tak nampak aku ke?
besar: memang la tak nampak, dah ko kecik!
kecik: mentang-mentang la ko besa, sesuki jek nak himpit aku!bayar ahh!
besar : ahhh! sekarang sape halang laluan sape, asal aku nak bayar!
kecik: ko lah! aku tak salah!
besar: asal pulak aku?ko lah!
kecik: ko lah salah!
besar: ko lah salah!
kecik: ....
besar: .........


ape yang berlaku sebenabye niiii? ko salah...aku salah..ko salah...ni haaaa.. Tadi petang, sat-sat ni ha....











Ha..ni lah alkisah.. MAsing-masing tak beralah..Haaaa..hambekkkk..due-due kemek!Adoiiii.. Tak pasal-pasal due-due kete dah remuk di sisi dan dan didepan. Tak kesah la ko besa ke, ko kecik ke, sikap tolak ansur mase bawa kete ni haruuuuussssss la kene amal ye! Tengok-tengok tadi kete baru plak..Aduhaaaaaai, sayang jek kete.. Teruk gaklah.. 

PAs tu dok bergaduh tepi jalan sambil tunding-tunding jari, dengan membiarkan kete deme dua bijik tu dok situ tak beralih-alih.. Adoiiiiiiiii.. Dah ganggu kete-kete yang lain lalu, cam tadilah.. NAsib la nak amik adik sekolah.. Kalo nak antar adik sekolah.. dah terstuck bape minit kat situ.. Haiyooooooo..

KOme, hati-hati yeeee.. Tak salah kalo beralah mase bawa kete.. Kalo kete kite kemek, sape rugiiii.. Kiteeee jugak kan.. Sayangilah nyawa anda! ( tetibe masuk pasal nyawa plak..heeee..oklah tu kan?kikiki )

13 comments:

FasiHaH SupiaN said...

ngaaa sape yg benar sape salah nie???

kura said...

dua dua tak nak mengalah. amboi.

KaK LimAh Si SupiR said...

hurmm..2 lahh..kat jalan raye mane blh bwat samseng..kne same2 bg laluan..jgn kedekut ^_^

*aimie, blh aja kaklimah mcm mane nk link kan gmbr header x? kaklimah xtau laaa (almaklum laa kaklimah bru j belaja belog2 ni) :P

JIJI YU said...

mesia punya driver..cenggini le

Ezad Skytech said...

huuhh..mentang2 bas tu besar..langsung tak nak mengalah..kan da dua2 dapat habuan..hee~

diana said...

biasanya kan yang nak kena gini kereta baru la..
sebab mentang2 kereta baru dia ingat dia kebal la..
pernah tengok kereta buruk yang
pintu berkarat mengalami aksiden???
tak pernah kan???

SoLy SoLicious said...

mmg besar tanak mengalah ni...

KaK LimAh Si SupiR said...

oyeahhhh..jadi sudahhh..ehehe tq aimie ^_^

Ijah EmoTemo said...

hee klu dkt jalan raya , mcm gitu la. yg kecik tak nk mengalah apatah lg yg besar. heheh

Addin said...

hahaha susah la kalau dua dua pun tak nak kalah .

Bidadari Syurga said...

dahlah bawah kancil... dia nak lawan bas... haish... beralah tak semestinya kalah... utamakan keselamatan... bas tu dah tentu nak cepat memanjang... haish... semuanya nak laju... sivik minded takda ni yg payah nie...

p/s: ok nak mandi n makan... lalalalalala

nelly said...

aiseyh ..konpius mana yang salah ~

ShErA said...

kot iye pun alih la dulu kenderaan tu... ish3...