Monday, September 19, 2011

awww~ saya masihh perempuan melayuuu

Bismillahirrahmanirrahim..




mama budak : uiiittttt, bila kau mahu belajar ni..asek tidur jak
budak: aku belajar jugak nih, kau tahu kah aku belajar ka ndak
mama budak : aiisssshh, iya, tapi aku tengok kau tidur jak
budak: kau diam-diam jak sana, aku belajar jugak ini
mama budak : aiii, asik internet, tibi lagik, PMR mau dekat sudah ini..
budak : aii, aku belajar jugak ni.. tak payah la kau sibuk-sibuk..
mama budak : aii...cakap lagi kau lawan lagi ha...
budak : .......


errrrr..bile dengo ni agak kaso kan? huuu.. Mak la cite ni tadi, kawan adik, mak kepada kawan adik tu, mak kenal jugak, dah dok tunggu anak sesame kan.. kenal la.. DOk bergosip la mama dengan mak kepada kawan adik ni, keperihalan anak memasing..

Maka terkuar la sesi dialog kat atas.. Tu dialog mak kawan adik tu dengan kawan adik... Itu bukan dialog bergadoh ye..heeee.. Tapi dialog biase.. deme mang gune istilah "kau" "aku" jek.. Huuuuu....

Huu....tak pelah...mungkin agak ganas isitilah tu dan mungkin sebab mereka non-muslim jugak tapi mungkin istilah tu buat mereke lebih rapat antara ibu dan anak kan? 

Walau cam mane pon, saya masih mahu menjadi ehem-ehem, owang melayu penuh ketimuran ~ eceh...mamaaaaaaa dan ina..kikikiki.. ~ peaceee! =.<




15 comments:

SweetLikeWhat said...

kedengaran agak kasar..
tapi betul tuh..melayu penuh adat kesopanan :)

JIJI YU said...

hehe aku melayu lagi la kot

aimie amalina said...

@ SweetLikeWhat :
kan2
weee
hidup melayuuu!



@ JIJI YU:
hahha
alhamdulillah =]

Sunah Sakura said...

kalo bahasa melanau, memang guna "akou" aje untuk bahasakan diri sendiri...tapi masih guna "mak" untuk panggil mak..

Bro ahmad said...

bro jawe hehee melayu gak la

Kancil 8349 said...

Kancil bumiputera Sabah...hehehe..bukan Melayu tu kan

ciK LyndaWawa said...

saya org sarawak..kmk kitak....heee=]

fiq. said...

ganas nye, tak ley trime aku, hahahahha, no lah, org sane memang bahasa kan diri cenggini kan,

FasiHaH SupiaN said...

jawa biase je aku kau.hehe

NA said...

Kak Wina pernah duk Labuan. Orang bukan Muslim memang suka sebut astaga tu. Kadang-kadang terkejut gak.

Cakap pada emak aku kau tu belum pernah dengar lagi.

-wina1979-

ShErA said...

fuh... kalau cakap macam ni mau kena marah dgn mak...

A.I.N.S.Y.A.H said...

bunyi cam kasar tp x gaduh pun sebenarnya kan..

[sutera kasih] said...

biasala tu dek kalo yg bkn mcm kita..kaka faham tu, sini pun byk jgk begitu tu

kura said...

yeye je ketimuran an an ye kak? hahah

Jue said...

aku ngan mummy aku pun pakai kau aku..mcm bestfriend ^^

psst: kita non-muslim gak ^^