Monday, September 19, 2011

aduhai kenapalah kan....

Bismillahirrahmanirrahim...




Aduhaaaaaiiii~
kenapalahhh
kenapaaaaaaaaa
kenapaaaaa..
whhhhyyyyy
whyyyyyyy
porkeeeee?
porkeeee?



huuuuu~ apa yang mengeluh sangat niii?
Ish, ish.. tak baik mengeluh ni..huuu.. Tapi terkeluuh melihat orang disekeliling yang ber peel macam ni.. aduhaiii.. ~ dah, dah, benti dari mengeluhh ini~ huu

Masih rasa sedih.. huuu.. Nape? sedih tak dapat makan eskem ke? aiyaaaaakk, bukaaaaann, sedih tu dapat diubat lagi.. Tapi sedih yang ni, tak dapat nak ubat dah aih, tunggu dapat kat diri sendiri barulah terubat kesedihan tu.. huuuu.. T___T

ape bende ni? aiyooooo.. hurm, " bile dah dapat dibio-bior jek, yang tak dapat-dapat lagi ni, dok menunggu jek..bersabarlah wahai cek heart.."

Menceritakan, keperihalan mereke yang dah beria pegi pekse, intebiu segala, tetibe bile dah dapat keje, tak nak pulak pegi ~ aiyaaaaaaakkkk! porkeeeee? huu.. keje tu tak cukup gaji ke?huuuu... Meh bagi kat mimi yang dok ternak anggoq berlori-lori dah ni..huu..

Hurrrmm, bile dah tegok owang ber peel macam ni, otak ni dah tak mampu nak pikir positif dah terhadap deme.. Hurmm..Mungkin la, deme ada sebab musabab kenapa mereka bertindak macam tu kan. Mungkin deme tetibe ase deme tak sanggup nak pegang amanah koje yang bakal deme hadapi, mungkin deme dipaksa untuk pegi intebiu segala, tuptup tetibe dapat pulak kan keje tu..~ tapi porkeeeee? huk3..

Masih dengan porke lagi..huuu..Mimi sedaya upaya menenangkan pemikiran supaya kembali positif bile dengar cite cenggini ~ Moge mereke ini menyedari, orang-orang macam mimi ni, amat la mengharapkan nasib kami bertuah seperti mereka yang beroleh kerja tu tapi dilepaskan begitu jek ~ huuuu...

Semoga ni membuatkan mimi leeeeelaaaajuuu lagi hajen cari kojeeee! haiyaaaakkkk! fighttttooohhh! tetibe mood sedih berubah jadi berkobar-kobar~ kikiki..terima kasih komeeee!


10 comments:

Cik Sara said...

Tak mau sambung blajar ke Cik Mimie?? Malasnya den nak cari keje.. Ingat nak sambung blajar + kahwin + jadi lecturer..hahaha...Plan baru plak..
=D

aimie amalina said...

@ Cik Sara :
hahahha
weewiitt
plan baeeeekkkk punyeee
heeee
ada gak pikir sara...mang..nak smbung...huuu..tu dok pk2 gak ni..hehehe

maszull said...

salam mimi....kenapa sedih x dpt mkn ais krim yer dtg blog mama amik ais krim 1 malaysia yer...

hilangkn tension....jgn risaulah kerja tu pasti ada mcm jodoh jugak lama2 pasti akan sampai juga...:)

aimie amalina said...

@ maszull:
weeee
jap lagi mimi pegi
heeeee...insyaAllah mama
mudah2an kan
hehehehe

JIJI YU said...

ak yg dah kerja ni terpikir nak sambung belajo balik

kura said...

" bile dah dapat dibio-bior jek, yang tak dapat-dapat lagi ni, dok menunggu jek..bersabarlah wahai cek heart.."- bukan main tawcink ayat nieyyy haha

Cik Sara said...

ngeee....Plan banyak2x..follow the flow.. Satu tak jadi..ada plan yang lain lagi..and out of all plans, Allah have the best plan for us..

Yaawwww...........

aimie amalina said...

@JIJI YU :
huuuu
aku pon weh..walau x keje lagiii =(



@ kura:
hahahha
mang taaciiinngggg!



@Cik Sara:
weewiiiittt!
yaaawwww..
betol tu sara..plaaann je kan..hehehe..insyaAllah...=]

NA said...

Mimito, jangan sedih-sedih yer. Cherish what you have now. Pasal mereka tu kita bersangka baik jerla kut tiba-tiba mereka rasa tak boleh nak kerja.

Ada tu nanti rezeki Mimito. Buat masa ni Mimito ternak dulu blog tau :)

Ceria selalu

-wina1979-

Kaca Lensa said...

oh.. begitukah ceritanya... xpe mie.. rezeki tu ada dimane2... kte jgn berputus asa k.. =))