Thursday, September 29, 2011

hitam atau saLju?

Bismillahirrahmanirrahim..





Eeeuuuwwwww, geli lah..hitam, tak suke la, jelek mata ni tengok, terasa nak pergi London la tengok bende hitam cenggini.. huh! sakit mata ni tau takkkkkkkk..

Ape perasaan kome bile diberi anugerah untuk melihat HATI yang hitam? speechless? terasa nak meroyan? Tak mau tido dah? terasa gembire lompat sampai pluto? okeh, tu jawapan kome, simpan ketat-ketat dalam jiwa memasing..

Sudahkan bende yang hitam lagi geli, apetah lagi hati yang hitam. Hati yang bercampur gaul secukup rasa yang penuh dengan adunan, benci, adunan dengki, adunan prasangka keji, adunan riak dihati, segala bentuk adunan yang bertanda "-ve " akan bercampur gaul penuh sebati sehingga menjadikan die, berupa suatu yang elegen yakni HATI yang HITAM..

Masa dok bancuh kopi malam semalam, terdetik, apa "warna" hati aku sekarang ni? Kalau lah Tuhan itu memberi ruang hanya sedetik waktu untuk melihat "warna" hati ini, sungguh akan pitam dan terkulai layu tak bangkit dari kelayuan tu..

Walau Tuhan itu tidak menjadikan hati ini halimunan luar dan dalamnya.. kita sendiri mampu berbicara dengan hati, mampu bertoleransi dengan akal dan fikiran..apa yang telah kita lakukan sepanjang penghidupan, di bumi pinjaman Ilahi ini.. Adakah seputih salju? atau sehitam legam kopi seperti di atas?

Salju atau kopi, semuanya hanya terjawab dalam diri insan ini.. Wallahua'lam...


19 comments:

Kaca Lensa said...

wow!! pekatnya.. kopi pe tu mie?? hehehe.. hati aimie selembut baldu sesuci mutiara... (errrr, btol ke...) =P

NasZ said...

entahlah. tak pasti tp saya rasa hati saya ni hitam. jahat kan saya?

MOHD NASER.com

yen(toka ziizokukuto) said...

wah,,seronk baca entry ni,nampak keikhlasan di situ :)

Nadzirah K. said...

nice entry :)
suke :)

Iz.Eusof (Abg Stalker) said...

em..:) betul tu.klu la tuhan beri kita kelebihan melehat hati sdri,pengsan la hr2 tgk bintik hitam mkin bertambah.tu sume mahu kita..bt jht dpt la jht.

Hanie_Dew said...

sumber utama sume dari hati. jahat hati jahat la kite. baik hati baik la kite.

weh. kalau ko dah upload video tiger show ko kat utube jangan malu malu inform aku & Jue.

Hanie_Dew said...

aku tak makan tempoyak. dah cube tak bole nak telan. hihihi..

bukan aku yg nak makan mekdi hari hari. org banjer teriam je laaaa..hahahaha kenyag perut suka hati aku.

JIJI YU said...

hati ini halimunan..ai laike dat

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah..pekat nya mak ngah..

merahitujambu said...

kopi ke tu??

Golden Rose said...

speechless...cukup menginsafka

RATU QASEH SAIFUDIN said...

hati mencerminkan peribadi..kalau hati hitam...erk...xtahu laa nk kata macammana..

wahida said...

kopi ke tu?

ciK LyndaWawa said...

yang penting,,hati kena ikhklas....=]

ct kamaliah said...

tengok gambar terus rasa meleleh jer ..yum..yum..teringat coklat cream..aduyaii

Kancil 8349 said...

hitam itu menawan...

KaK LimAh Si SupiR said...

bgaimana hati kaklimah ye? =_=

anismelon said...

kalau lah kite dapat lihat hati kite..hurmmm..boleh kite kurang kurang kan kehitaman toh kan..

NA said...

Hanya kita boleh agak sejauh mana bersih hati. Nak putih suci kena sental selalu dengan zikir dan istighfar.

-wina1979-