Sunday, September 11, 2011

lessOn 69

Bismillahirrahmanirrahim..





GUUUd moning, guuuuD TEnOOOON..
kEhadapan para pembaca KeranaLiLy yang mai singgah sat kat sini meh. Laju-laju saya menghupdate ini belog atas kekangan masa dalam beberapa jam ini!huuu...
Tak pe. lesson tetap di teruihkan..Meh sini meh bace :





Buat cam tu jek dah dapat pahala dan ampun?..Subhanallah... Mungkin tak terlintas kat fikiran kita.. Mungkin kekadang duri yang di katakan ini selalu owang pandang sebelah mate je kan? mmmmm.. Asenye mimi pon akan cam tu.. Bile tengok duri tepi jalan, siap sepak-sepak jek, Kene kaki sendiri, huh, sedaaaap kan?

Tiap-tiap yang tuhan jadikan di muka bumi ada makna, ada hikmah sebenanye kan? tengok lah, mungkin tuhan dah perintahkan duri itu bermastautin terus kat tepi jalan, semata-mata untuk hamba-Nya.. untuk permudahkan hamba-hamba-Nya mencari pahala, mencari keampunan tiap detik dan waktu..

Benarlah, tiada lagi yang paling benar, ISlam itu mudah, tapi bukanlah untuk dipermudahkan... Wallahua'lam..


3 comments:

JIJI YU said...

dan itu adalah selemah lemah iman

Dzarief Zuhdi said...

Betol.. Islam mudah jer.. Orang jer yang menyusahkan Islam nie sbenarnya.. hehe

NA said...

Hal kecil pun Allah beri pahala. Buang duri nampak senang tapi bukan semua akan tergerak untuk buang.

-wina1979-