Monday, September 19, 2011

hebakkkkk mu niii

Bismillahirrahmanirrahim..



Kekadang terpikir (padahal baru sat-sat ni pikir..kkiki) okeh, back to alam serius, ehemmmmm.. ha.. kekadang terpikir.. kenapa orang bersusah payah gile gile gaban, gaban pon tak gile macam tu, semata-mata nak buat perkara yang memang tentu-tentu salah kan.. mmmm... tertarik dengan entri akak misred yang ni..

Tamsilnye la:

ada orang sanggup pi belajaq sampai peringkat yang tertinggi macam PHD tu la... dalam bidang pencurian, mang sanggup la, pi menuntut ilmu sane sini, pi rata riti, pi belajaq macam mana nak libas orang dengan sabit.. Pi belajaq macam mana nak buat cecair yang boleh meletupkan gua lepaih tu buat eksperimen, pi simbah orang dengan cecair tu...

Sanggup deme kan, pi belajaq sampai konvo bape kali konvo tak taw.. Aduhaiii.. kekadang terpikir..kenapa tak curahkan kerajinan kecerdikan deme tu pi ke tempat yang sebetolnye kan.. Biar sampai Malysia kebal dari segala ancaman musuh dek cctv seluruh malaysia kalo ada yang menyerang.. Ha.. ce cipta cctv yang boleh membantu tanah air sendiri, untung-untung popular gak.. ~heeeee

Tapi  biaselah, sudah adat percaturan dunia kan.. Tidak semua mampu merubah kehidupan zzzuupppppsssuupppp menjadi orang yang hebat....terus jadi cam Bill Gate Rumah tu kan... 
tidak semua bertuah dilahirkan dalam keluarga yang cukup lengkap.. Tidak semua pon mampu mempunyai IQ yang paling ceghedik di dunia ni...

Tapi kan tapi.. at least ~ berbuat baik kepada diri sendiri pon dah cukup kan.. Berbuat baik yang tidak menyusahkan masyarakat sekeliling.. sudah mencakupi... Tidak perlu menjadi sehebat Bill Gate Sekolah, tidak perlu menjadi pemes  Aishwarya Rai berderai.. Tidak juga perlu menjadi sekuat Sapok Biki yang tak pakai bikini tu..  memadai menjadi makhluk yang berguna untuk diri sendiri sudah mencakupi lebih dari segalanya ~ =]

kalo dapat jadi orang hebat-hebat tu, sudah bonuuussss...
weeeee~ alhamdulillah, jangan lupe sebot  na! =.<


13 comments:

ciK LyndaWawa said...

papapun..hidup hendaklah sentiasa bersyukur..=]

Mohd Izzar said...

bill gate, x hebat mna pon sekolah dia. :)

NA said...

Tulah pasal apsal benda yang tak baik sanggup jer menuntut ilmu. Ni semua kerana tamak pada dunia jadi perkara haram tu tak nampak.

-wina1979-

Paris Hilton (M) said...

alhamdulillah...i like this word than yesss

zulhilmi.tempoyak said...

tu la....

ssh org nk jmpk org baek mcm saya...

opsss....terpuji diri lak..;p

ShErA said...

agaknya sbb terlebih pandai kot.. tu yg jadi mcm tu

Lia Irdelia said...

macam2 jenis orang pun ada..huhuh

aimi said...

manusia zaman skrg mmg pelik2

Nadzirah K. said...

just be yourself :)

JIJI YU said...

tgk bawah le jgk kalo dah dok atas

[sutera kasih] said...

sapok biki jgk aimie ingat hehe

sleeping_maniac90 said...

sapok biki??
cm pna dgr nma dia.. hehe
nma dia plik..

Jue said...

ada org yg dah mnuntut ilmu tinggi2, jd kekwat..x sukerrrrrrrrrrrr hahaha