Thursday, September 15, 2011

ibu itu memang ibu la kan..

Bismillahirrahmanirrahim..



"ina....adik kamu tu nanti spm nanti cam mane la..iso mak.."
"mak..2 taon lagi.. die baru nak amik PMR "


"ina..nanti kalkulator adik kamu nak PMR tu, rosak tu cam ne la tu...kamu ade ke kalkulator lagi?"
"mak.. tak rosaknye..nanti kalo mak iso gak, kita gi tukar bateri kat kedai jam ye.. ina punye 570, tia tak boleh gune asenye...die PMR.."


"ina.. nanti adik kamu PMR tu kene bawa ape lagi? ape yang pusing2 tu.."
" ye makk...ari-ari die dok buat latihan..ade semua dalam kotak pensel die.. tu, jangka lukis la mak.."


"ina..nanti kalo lepas PMR...macam mane lah adik kamu tu, dia nak masuk bidang ape pulak.."
"mak.. kena la amik yang die minat..mak jangan la iso..insyaAllah tak ape-ape.."


" ina.. ce tengok adik kamu tu..tunjuk-tunjuk la kat die mane perlu.."
" ye mak.. ari-ari ina jadi cikgu kan..dok ajor die..mak jangan la iso sangat ye.."






ina..
inaa
inaaa..

hahaha..sesungguhnye begitulah ibu kan.. Aduhai..makin nak dekat PMR, makin iso mak dengan adik. Yang adik saya dok rilekkkk jek.. Yang mak iso sampai ke kalkulator pon iso sampai nak beli lagi satu.. Aiyaaaaakkk! hehehe..

Sampai sekarang mak dok ina... inaaa..inaaaa lagii..hehehe...mak, mak, sayang makkkk!
Seorang ibu boleh jage 10 orang anak.. 
10 orang anak belom tentu boleh jage seorang ibu...
Aduhai..moge kita selalu ingat wanita ini dalam hati kita ye!



8 comments:

Nadzirah K. said...

biasala kalau mcm tu,mak kite pun mcm tu jugak...:)

DoodleLicious said...

jangan lah kita tergolong dalam golongan yang mengabaikan ibu bapa..amin

kura said...

caring kan mak. heheh.

JIJI YU said...

mlm ni aku belanja umi aku

anismelon said...

biase lah..maik sentiasa nak yg terbaik untuk anak anak kan..

SweetLikeWhat said...

mak lah segalanya !!!

ShErA said...

emak tetap selamanya di hati... tidak boleh ditukar ganti

KaK LimAh Si SupiR said...

untung laa sape yg still ad mak..jgn laa sesekali derhaka..dh xd nt baru nyesal