Monday, September 12, 2011

Betolla cakap Hang Tuah tu ~

Bismillahirrahmanirrahim...




pecah rumah!
dah macam ektibiti arian kot

rompak!
eh, kebun getah pon dah upah pakguard kot.pas ni tambah ccTv plak asenye

ragut!
dah bape banyak gamaknye senarai  mangsa tu kat spital

rogol!
huh! pi cek kat kementerian pembangunan wanita dan masyarakat

simbah asid!
pehh, hobi dah kot..main  cam simbah-simbah air kat baldi tu..



mmmmm
kome ase ape persamaan deme ni?
mmmmm
Melayu
mmmmmm..
melayu  takkan hilang kat dunia 
 bak kata Hang tuah..
memang la.. takkan hilang dari melakukan mende sume yang "berpekdah" ni..
mmmmmmm..
rindu dengan "keMelayuan "  yang sebenar-benar nya...~
hilang gi mane eh?
@______@




12 comments:

H.J said...

huhu..melayu memang tak ilang la..

weh..nak gambar aku ke nak gambar madinah..?aha

H.J said...

haha..nanti aku upload..gambar dok dalam nset..hak3..

NA said...

Betullah sekarang ni apa-apa masalah, dorang simbah asid.

Rasanya kita ni kekurangan rasa takut kat Allah. Tak tahu nak buat apa apabila menghadapi masalah. Tahu cara singkat jer nak dapat sesuatu tanpa kira halal haram (kes pecah rumah,rompak,ragut)

Haah kita nak Melayu yang dikagumi dan dicontohi.

-wina1979-

syahirooAhmad said...

Ingat mengingati. :)

fadhdeela said...

tu la pasal..sana sini kes smua org melayu..ermm ape sudah jadi dgn dunia skrg?? :(

fRaMe+LenSeS said...

suma ada.. bangga aihh. :P ahahaha

Ezad Skytech said...

kita tak nak Melayu yg macam ni..huuhh~

maszull said...

salam aimie....melayu mmg x akan hilang tapi yg ilangnya sifat2 kemelayuan tu...:)

p/s aimie H.J nak bagi gambo tu cpt2 minta...mama pun nak tengok sekali...hehehhe...:)

kura said...

melayu oh melayu. persetankan melayu. Eheh! haha

FasiHaH SupiaN said...

nak komen ape ek?? kak aimi xkeje ke? rajinnye update, semua blog ade komen dy haaa.......huhu

Kancil 8349 said...

rasanya orang melayu tetap ada cuma nilai dan sifat kemelayuan tu hilang...bak kata PM kita dulu Melayu Mudah Lupa...

p/s : Kancil bukan orang Melayu...

JIJI YU said...

nak gambr HJ je ke..eejjee