Wednesday, September 28, 2011

diri aku kah itu?

Bismillahirrahmanirrahim....




hidup kalau semua orang suke dengan diri ini, itu namanya syurga la kan?
hidup tak semestinya derita sepanjang hidup. Iya, ada yang diduga sedemikian, tetapi hidup itu sudah pilihan. Kenapa mahu memilih jalan yang susah sedangkan jalan yang mudah sudah terbentang di ruang mata? suka mencabar diri kah?

Ada yang tanya,kenapa buat baik pun tetap tidak dapat nikmat sepertimana orang lain sedang rasakan sekarang ini?
tetapi, cuba lihat balik perspektif diri kita, adakah layak atau sama seperti mereka yang sedang merasakan nikmat itu sekarang kan...apa benar diri kita benar-benar baik?

Tuhan beri apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu.. Maka jangan merungut, jangan mengeluh.. tunding jari ke hati sendiri, bercakap dengan hati, dimana sebenarnya yang masih terlopong yang tidak pernah tertampung dari sejak dahulu lagi..
























mmm..kome perasan tak ape yang ase lain semacam dengan ayat-ayat kat atas tu?  =p

6 comments:

NA said...

Rasa lain tu ayat berbentuk redho dah dengan apa yang Allah beri.

P.S: Ingat dah tidur.

iMBobo said...

x baik merungut kan, semua yg ditentukan pasti ada sebab musababnye..

| Irfan Roslee | said...

perbaiki kelemahan diri dan bsyukur apa yg kita ada adlah cara yg terbaik..:)

Iffah Afeefah said...

Atok y taep ke

KaK LimAh Si SupiR said...

hurmmm..insaf bace entry ni

Jue said...

nak buat org suka kita senang kalau tau crnya tp nak buat org benci kita lg senang wp xtau caranya ><~