Sunday, September 11, 2011

mak bapak borek anak hujan rintik

Bismillahirrahmanirrahim..



Welllll,wellll, welll, wessstt! hmmm.. Kome penah dengar tak, nak tahu mak bapak sowang budak tu canne, tengok peel anak die tu dah menggambarkan keseluruhannye salasilah mak bapak die.. Betol ke weh?

hmmm... Payoh gak nak menjawab soklan ni assebenanye la kan.. Sebab mimi tak de anak lagi, so, tak leh le nak menanye anak saya, kita ni same ke momo? (name anak :momo) 
huhu..

Sejauh penghidupan mimi, udah kite lahir dari zuriat mak dan ayah kite, haruslah mewarisi genetik mak ayah, paling idok, 1 mesti ade kan? Tapi tak boleh la jugak nak terus menerus nak menghakimi mak bapak die tak pandai jage anak ke, mak bapak die same jek, 2x2=4 dengan anak die, udah kalo anak die dah mang  dah nak ikot peel "si tanduk" tu kan?

Tamabh kalo  anak tu dah akhil baligh, kompem-kompem tanggungjawab memikul bergelen-gelen dosa dan pahala sendiri kan?Kita sebagai orang luar, tak taw, mungkin si emak dan si ayah dah berhempas pulas bergadai nyawa untuk pelihara si anak, tapi  si anak bole paling wat toyeeeeee jek, tu pon masih nak salah kan mak dan ayah ke? sendiri paham la kan?

Papepun, meh layan kesengalan die ni dok gelok ke owg, heee:




Tamo taw  conteng ke simbah ke muke  mak ayah dengan cat ke spray ke, sayangggggggggggg deme hokeh!


4 comments:

NA said...

Jangan salahkan ibu bapa yang membesarkan kita. Lagi kita diberi akal untuk berfikir baik dan buruk.

-wina1979-

nurul nadia nasir said...

kte yg mencorakkan bagaimana hidup kite..so xleh salahkan mak bpak :P

syakey said...

iman tak dapat di warisi, samalah tingkah laku pun tak dapat diwarisi.


;)

JIJI YU said...

anak pak imam pon merempit pe..ekeke