Monday, September 19, 2011

mari kite kite belajar menghargai mulut

Bismillahirrahmanirrahim..



pepagi lagi mak kejut seawal 5.30 pagi
tak susah kan nak senyum sehingga berbaris cek gigi

lepas subuh ape lagi hantar adik pegi sekolah
jangan la pulak menabung gosip berkolah-kolah

balik hantar adik sekolah rasenya nak layan mata lah
aduhai makcik pakcik kenapa hidup berjiran pun asik nak berbalah

dah habis layan mata rajinkan kaki dan tangan kasi hangit dapur
berzikirlah selagi meminjam oksigen yang masih bertabur

sedaaaapppnye laukkkk, nak makan nasiiiii
semakin berilmu semakin la berkongsi 

burrrrp , alhamdulillah, kenyang sudah cek perut
ish, ish, kalau dah mule bercakap, janganla asik nak mencarut

akak, tia dah balik sekolah dah ni..
sedikit sebanyak menghargai mulut yang diberi

ye,akak tawu, akak nak "belayar " ke alam fantasi ni
semoga memberi peringatan termasuk diri yang kerdil ini~


20 comments:

Addin said...

ahaha best pantun ni :) pandai kaitkn dengan aktiviti harian dengan nasihat .

nice .. :))

NA said...

Kreatif betul. Pantun 2 baris eh? :)

-wina1979-

::Miss Hearty:: said...

pandainyee berpantun..ngeeeeee :)

Nadzirah K. said...

btl tu,kene belajar keluarkan kata-kata yg baik :)

Kancil 8349 said...

Salam Aimie :

Kancil belum terima lagi...mungkin lewat sikit pun....ndak apa...jangan risau Kancil akan maklumkan juga dengan Aimie...hehehe

aimi said...

hebat demo =D

FasiHaH SupiaN said...

camat malam kak aimi :)

iMBobo said...

bercerita dengan berpantun sambil menyampaikan mesej :)

Iffah Afeefah said...

Suke2

KaK LimAh Si SupiR said...

cayaaaaaa lahhhh mimi ^_^

Hanis MY said...

Wow nice!

syarifahsidrus said...

kreatifnya...

kias, tapi maksud mendalam tu..uhuhu

kura said...

sy baca 3x baru boleh feellll ni kak. heheh

[sutera kasih] said...

pantun dua kerat yg ada makna :)

ShErA said...

suka la baca blog ni.. pantunnya sentiasa best... sweet je

Niena Pengembara Ilahi said...

kalo naik mata ikan pun dh rasa hilang nikmat mempunyai mulut yg sihat

Jue said...

patun 2 kerat yg pjg!hihihi. nice one beb. Mulut ni x ssh jaga kalau kita tau caranya. tp kekdg dah jg pun bole 'tgelincir' kan =)

~Kenanga Suchi~ said...

basahkan mulut dengan zikir~
insyaAllah...

Kaca Lensa said...

@aimie: da mcm mak2 da buat keje sume tu.. masa kt u xleh nk merasa an.. hehe

atiqsalleh said...

pantun spontan nie.. hehe